Fullrate hastigheder+målinger??
Fra : Peter S.

Dato : 03-11-06 11:47

Er den lykkelige ejer af et Fullrate 20MBit/2MBit abonnement!
Kører fint..mennn HVOR kan jeg teste min hastighed korrekt ??

Har prøvet Dth`s TPtest3 , den viser fejl..
TDC`s hastighedstest viser en Down/Upload på 11179/1577 ??

I.Flg Fullrates support kan jeg ikke teste min download hos ovennævnte
da vi snakker DSL2 ...

Support hos Fullrate er hurtige, ringer hurtigt tilbage etc. men ville nu
gerne have
tørre tal.. KAN man teste 20MBit ??

Peter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-06 12:18

"Peter S." <peter@FJERNfckkbh.dk> wrote in message

> Er den lykkelige ejer af et Fullrate 20MBit/2MBit abonnement!
> Kører fint..mennn HVOR kan jeg teste min hastighed korrekt ??
>
> Har prøvet Dth`s TPtest3 , den viser fejl..

Det er vel kun UDP testen den fejler?

> I.Flg Fullrates support kan jeg ikke teste min download hos ovennævnte
> da vi snakker DSL2 ...

Hmm

> Support hos Fullrate er hurtige, ringer hurtigt tilbage etc. men ville nu
> gerne have
> tørre tal.. KAN man teste 20MBit ??

Prøv http://www.dbnet.dk/downloadfile.aspx?did=268 Den er ikke begrænset af
de 15Mbit som telestyrelsens

Fra : Peter S.

Dato : 03-11-06 14:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter S." <peter@FJERNfckkbh.dk> wrote in message

> [...]
Hej Bjarke
Tak for respons..
Testede på din link, fik resultat : TCP 11,92 / 1,74 og UDP 17,89 / 1,80

Er en smule i vilrede..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-06 15:27

"Peter S." skriver:

> Er den lykkelige ejer af et Fullrate 20MBit/2MBit abonnement!
> Kører fint..mennn HVOR kan jeg teste min hastighed korrekt ??

ftptest1.tele.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 03-11-06 17:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Peter S." skriver:

> ftptest1.tele.dk
>
> Klaus

Yes altid fin måling derfra.. Vist nok deres backbone..??

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Peter S.

Dato : 03-11-06 20:12

> "Peter S." skriver:

> ftptest1.tele.dk
>
> Klaus
Ser en masse for mig ubrugelige filer i deres bibliotek.
Vil du forklare en åbenbart novic ??

Peter.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-11-06 20:17

"Peter S." <peter@FJERNfckkbh.dk> writes:

>Ser en masse for mig ubrugelige filer i deres bibliotek.
>Vil du forklare en åbenbart novic ??

Ideen er at prøve at uploade eller downloade en fil og se, hvad
der kommer ud af det rent hastighedsmæssigt. Indholdet er sådan
set ligemeget.

Jo større filer, jo bedre. Inden for rimelighedens grænser

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-06 20:19

Peter S. skrev:

> Ser en masse for mig ubrugelige filer i deres bibliotek.
> Vil du forklare en åbenbart novic ?

Hent en af dem og se hvor stærkt det går.

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-06 20:20

"Peter S." skriver:

> Ser en masse for mig ubrugelige filer i deres bibliotek.
> Vil du forklare en åbenbart novic ??

Jeg tror sku at de har fjernet "forklaringssiden", men jeg skal prøve:

Filerne kan du hente, ved at bruge et rigtigt FTP program (nej ikke IE),
kan du se overførselshastigheden. 100Mtest er en 100Mbyte fil osv.

Når du nu har testet download, hopper du ned i upload dir og smider en
af de hentede filer tilbage igen, så kan du teste upload.

Fra : Peter T.

Dato : 04-11-06 00:39

Klaus D. Mikkelsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> ftptest1.tele.dk

Jo tak. Jeg suger 100MB-filen med 156 KB i snit fra min fullrate. Og jeg
mener det kun er TDC-kunder der har fuld glæde af den testftp.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : ShutEye

Dato : 04-11-06 01:31

> Jo tak. Jeg suger 100MB-filen med 156 KB i snit fra min fullrate. Og jeg
> mener det kun er TDC-kunder der har fuld glæde af den testftp.

Jeg laller også rundt langt under hvad der er muligt (og normalt) ... ehh altså i download
hastighed :)

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:23

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Jo tak. Jeg suger 100MB-filen med 156 KB i snit fra min fullrate.

Altså godt 1,2 Mbit/s, hvis du med 156 KB mener 156 Kbyte/s?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter T.

Dato : 04-11-06 10:05

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Altså godt 1,2 Mbit/s, hvis du med 156 KB mener 156 Kbyte/s?

Ja. Det er KB/s. Min linie er forøvrigt en 10mbit fra fullrate.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 12:23

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Ja. Det er KB/s. Min linie er forøvrigt en 10mbit fra fullrate.

Men så får du jo faktisk mere end du har betalt for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-11-06 12:48

Per Rønne wrote:

> Men så får du jo faktisk mere end du har betalt for.

Øøh nej? 10Mbit skal gerne levere omkring 1000kB/s.. 1mbit skulle levere
omkring 100kB/s.

Jeg henter med ca. 1,1MByte/s fra den ftptest, via 10mbit fiber fra Sydfyns
Intranet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 12:48

Anders Houmark skriver:

> Øøh nej? 10Mbit skal gerne levere omkring 1000kB/s.. 1mbit skulle levere
> omkring 100kB/s.

Der er tydelig forskel på 10mBit og 10MBit.

> Jeg henter med ca. 1,1MByte/s fra den ftptest, via 10mbit fiber fra Sydfyns
> Intranet.

Det bliver nok ikke meget bedre.....

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-11-06 13:36

On 2006-11-04, Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Der er tydelig forskel på 10mBit og 10MBit.

Hvis vi skal have sex med små dyr er der også forskel på 10Mbit og
10Mbps.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 14:42

Andreas Plesner Jacobsen skriver:

> Hvis vi skal have sex med små dyr er der også forskel på 10Mbit og
> 10Mbps.

Jeps.

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-11-06 12:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Anders Houmark skriver:

> Der er tydelig forskel på 10mBit og 10MBit.

Hmm kan du/i oplyse mig hvad forskellen er? Jeg må desværre tilstå, at jeg
ikke kender forskellen..

Fik tidliger en forklaring om, at med små bogstaver, altså mb og kb, så var
det megabit og kilobit.. Og med store bogstaver mB/MB og kB/KB var det
megabyte og kilobyte.
At der skulle være forskel når forreste bogstav er med stort/småt vidste jeg
ikke.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens G

Dato : 05-11-06 13:09

m = milli
M = Mega

--
Jens G

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 18:56

Anders Houmark skriver:

> Hmm kan du/i oplyse mig hvad forskellen er? Jeg må desværre tilstå, at jeg
> ikke kender forskellen..

10MBit = 10 Megabit (10.000.000 bit)
10mBit = 10 millibit (0,01 bit)

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 04-11-06 17:35

Anders Houmark wrote:

> Jeg henter med ca. 1,1MByte/s fra den ftptest, via 10mbit fiber fra
> Sydfyns Intranet.

Er det ikke noget med at dem på sydfyn, er en af de få, der bruger PON ?
Er din 10 Mbit synkron ?

Bjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-11-06 12:59

Bjørn Jørgensen wrote:

> Er det ikke noget med at dem på sydfyn, er en af de få, der bruger
> PON ? Er din 10 Mbit synkron ?

Det ved jeg ikke, aner ikke hvad PON er :)

Og ja, hvis du med synkron mener 10/10 megabit

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-11-06 20:03

On Sat, 04 Nov 2006 17:34:59 +0100, Bjørn Jørgensen <news@bjornz.dk>
wrote:

> Er din 10 Mbit synkron ?

Du mener "symmetrisk" (lige meget up- og download)... Og det kan E-PON
godt være.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 05-11-06 21:58

Asbjorn Hojmark wrote:

> Du mener "symmetrisk" (lige meget up- og download)... Og det kan E-PON
> godt være.
>
> -A

Ja det er mig der koger, symmetrisk plejer at være ordret...
Jeg var nu mere interesseret i hvad der blev brugt, end hvad der kan lade
sig gøre ;)

Bjørn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-11-06 08:41

On Sun, 05 Nov 2006 21:57:40 +0100, Bjørn Jørgensen <news@bjornz.dk>
wrote:

> Jeg var nu mere interesseret i hvad der blev brugt, end hvad der
> kan lade sig gøre ;)

Se på http://www.sydfynsel.dk/produkter.htm hvor det fremgår, at de
sælger 512/512 og 10M/10M.

-A

Fra : i er alle bønder

Dato : 03-11-06 18:04

"Peter S." <peter@FJERNfckkbh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da vi snakker DSL2 ...
>
> Support hos Fullrate er hurtige, ringer hurtigt tilbage etc. men ville nu

jo man kan såder er din linie der er skod ,min limie på 800 meters afstand
kørte fuld 20/1 på deres up/down test.