servage.nets mailserve har været ude af dr~
Fra : news.versatel.net

Dato : 01-11-06 21:47

Det har ikke været muligt, at sende e-mails fra vores konti hos Servage.net
siden tidligt i morges.
Ingen steder har man kunne se, at er var problemer med serveren - ingen
statusfunktion eller lignende...
Masser af e-mails er gået tabt....
hilsen mfj

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 21:56

"news.versatel.net" <pl_uto@hotmail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Servage.net siden tidligt i morges.
> Ingen steder har man kunne se, at er var problemer med serveren -

Nu skriver du intet om hvilket domæne der er tale om men mail3.servage.net
ser da ud til at svare fint.

At du ikke kan sende mails betyder jo ikke indgående mails er gået tabt.
Dels anvender de muligvis mx-backup og mange mailservere prøver at sende i
op til 48 timer før de opgiver.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 01-11-06 22:57

Bjarke Andersen wrote:

> [...]

Hvilken af SMTP serverne bruger du? Kan det evt. ske at din ISP blokere
for port 25?

Det er ikke de samme servere som håndtere indgående post. Hvis der har
være problemer på din SMTP (udgående) konto har det ikke berørt
indkommende post.

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen (servage)

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 01-11-06 22:59

(Sorry jeg quotede forket)

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

Fra : news.versatel.net

Dato : 01-11-06 23:34

Det er såmænd ligegyldig hvilken af mine 62 domæner som er placeret hos
Servage.net jeg skrev fra!!
Mvj
Mfj

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 01-11-06 23:45

news.versatel.net wrote:

> Det er såmænd ligegyldig hvilken af mine 62 domæner som er placeret hos
> Servage.net jeg skrev fra!!

Jeg tror Bjarke ville tjekke om den server du er på svarede korrekt. Ud
fra et domæne kan man finde ud af hvilken server det drejer sig om.

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen / SA

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 01-11-06 22:59

Fra : news.versatel.net

Dato : 01-11-06 23:30

Jeg bruger såmænd dine egen:
srv3-pop3.servage.net
og smtp1.servage.net
og du behøver ikke at komme med undskyldninger eller bortforklaringer - dine
egne supportere har bekræftet det!!
mvh
mfj

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 01-11-06 23:39

news.versatel.net wrote:

> Jeg bruger såmænd dine egen:
> srv3-pop3.servage.net
> og smtp1.servage.net

Ok - tak for info. Jeg har lige tjekket op på det og kan se at
smtp1.servage.net (udgående) har været fejlmeldt. De indgående servere
har kørt uden fejl.

Alt er nu ok. Du er altid velkommen til at benytte smtp2.servage.net
hvis der er fejl på #1. Vi anbefalder dig (som de fleste andre hosts) at
du bruger din ISPs SMTP.

> og du behøver ikke at komme med undskyldninger eller bortforklaringer - dine
> egne supportere har bekræftet det!!

Ok. Jeg prøver blot at hjælpe - var ikke lige klar over at vores support
allerede havde klaret sagen :)

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen - Servage.net

Fra : news.versatel.net

Dato : 02-11-06 05:01

Du kunne hjælpe mere ved at bruge din tid på at sørge for at dine servere
fungerer som de skal istedetfor, at sidde og bruge tiden her. At du åbenbart
ikke har været klar over, at din smtp server ikke har fungeret i over 13
timer tyder på, at du ikke har særlig meget styr på tingene!!!!
Hvorfor skulle jeg bruge min egen ISPs SMTP? - så vidt jeg husker har vi den
samme og desuden er det jer selv som har anbefalet mig at bruge smpt1

Mvh
mfj

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 02-11-06 07:37

news.versatel.net wrote:
> Du kunne hjælpe mere ved at bruge din tid på at sørge for at dine servere
> fungerer som de skal istedetfor, at sidde og bruge tiden her.

Jeg gik ud fra at du ønskede et svar - eller var der et andet formål med
din postsom jeg har overset?

> At du åbenbart
> ikke har været klar over, at din smtp server ikke har fungeret i over 13
> timer tyder på, at du ikke har særlig meget styr på tingene!!!!

Der kan desværre ske fejl fra tid til anden. Der var i går en routings
fejl som gav et pakke tab for kunder på SMTP1 som connecter via 87./8.
Fejlen var løst i løbet af ca. 90 minutter - hvis du har haft problemer
i 13 timer må det have været noget andet.

> Hvorfor skulle jeg bruge min egen ISPs SMTP? - så vidt jeg husker har vi den
> samme og desuden er det jer selv som har anbefalet mig at bruge smpt1

Vi anbefaler altid at man bruger sin SMTP serveret som ens ISP stiller
til rådighed. Men du er velkommen til at bruge smtp2.servage.net også.

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen - servage

Fra : Dino Dyret

Dato : 11-11-06 02:32

On Thu, 02 Nov 2006 07:37:25 +0100, Steffan Fallesen wrote:

> Vi anbefaler altid at man bruger sin SMTP serveret som ens ISP stiller
> til rådighed. Men du er velkommen til at bruge smtp2.servage.net også.

Synes du snakker udenom. SMTP er en del af produktet og skal virke ALTID og
være overvåget. Du kan ikke slippe for ansvar ved at anbefale andre SMTP'er
end dine egne. Manden har vel valgt at bruge dine SMTP servere af en aller
anden grund - nok fordi man så er uafhængig af ISP og mailclient opsætning.
Hvis man er på farten med bærbar PC så er det oplagt at bruge en uafhængig
SMTP server, det BURDE du vide. Og det er jo også meget sandsynligt at
manden sender mails via sin webspace med CGI, PHP, osv.
Enhver ISP eller webhoster som mister mails er dybt inkompetent, men der er
desværre mange af dem og de lyver næsten altid om det, grrrr

Iøvrigt synes jeg der mangler seriøs information om dine produkter, bl.a.
om båndbredden til/fra webserverne og mailserverne ?
Det nytter jo ikke at man har en upload på 4mbit hos sin ISP hvis din FTP
server kun kan klare 64kbit (relevant ved remotebackup og remotestorage).

Fra : news.versatel.net

Dato : 10-12-06 18:39

Jeg har 2 account hos Servage med ca. 30 websider og et hav af e-mail
adresser og er derfor normalt online det meste af døgnet. På nær nogle timer
midt på dagen i går, var det da også tilfældet lørdag, og det skal siges at
jeg mærkede INTET til, at der skulle være problemer. Nu ved jeg ikke hvordan
Servage har bygget deres servere op - om alle står her i Tyskland hvor jeg
bor - om dette skulle have noget at sige ved jeg ikke.
Vi har på det seneste været generet af, ikke at kunne komme på nettet sent
på aftenen, men det er normalt Versatels skyld...
Som sagt så har jeg ikke mærket til, at detr skulle have været problemer før
jeg i dag fik en e-mail fra Servage om angrebet som de har været udsat for.
Mvh
Mogen Jensen

Fra : news.versatel.net

Dato : 10-12-06 18:44

Undskyld, men dette kom i den forkerte gruppe - jeg beklager
Mvh
Mogens Jensen