Hurtig upload
Fra : Carsten Brix

Dato : 01-11-06 14:11

Hej,

Vi får i øjeblikket hostet en webserver ude i byen og vi kunne godt
tænke os at trække den hjem, da der er for mange problemer med at vi
ikke har den tæt på.

Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i upload
Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere
denne hastighed.

Har du en ide?

Venlig hilsen

Carsten Brix

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 01-11-06 14:18

"Carsten Brix" <cp@dkfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i upload
> Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere
> denne hastighed.
>
> Har du en ide?

http://www.editorial.tele2.dk/?page=erhverv_internet_fastforbindelse&t2page=erhverv_internet_fastforbindelse
http://www.butlernetworks.dk/loesninger/full-solution.aspx
http://telia.dk/erhverv/produkter/netogdata/linkdigitel/

Etc... men det kommer naturligvis også an på hvilke prisklasse man snakker
.... er da også sikker på at TDC kan levere noget

--
Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 01-11-06 19:18

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Der står ikke noget på Butlers side om internet.
> Linket til Telia er forkert - det skulle nok have været:
> http://telia.dk/erhverv/produkter/netogdata/teliainternet/

Hehe ok stenede lige - nå men en ud af 3 er da ok :)

--
Mikkel

Fra : ShutEye

Dato : 01-11-06 23:37

> Hehe ok stenede lige - nå men en ud af 3 er da ok :)

Dårlig hjælp er bedre end ingen opmærksomhed :)

Fra : Sune Christesen

Dato : 01-11-06 14:36

> Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i
> upload Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at
> levere denne hastighed.
Hvor henne af i landet skal det bruges og har i et ca. budget?
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Carsten Brix

Dato : 02-11-06 08:31

Sune Christesen skrev:
> Hvor henne af i landet skal det bruges og har i et ca. budget?
Det skal bruges i enten bagsværd (2800 lyngby) eller gilleleje
Der er ikke fastlagt noget budget enenu, vi har jo kun prisen for
serverhosting at holde det op i mod (ca. 25.000,- /år)

Carsten Brix

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-11-06 09:45

CB> Det skal bruges i enten bagsværd (2800 lyngby) eller gilleleje Der
CB> er ikke fastlagt noget budget enenu, vi har jo kun prisen for
CB> serverhosting at holde det op i mod (ca. 25.000,- /Ã¥r)

Det er nok på kanten af det optimistiske at håbe på en 10Mbps til
2k/måned -- med mindre man tilfældigvis er i samme serverrum som ens
udbyder.

/Benny

Fra : Carsten Brix

Dato : 02-11-06 09:50

Benny Amorsen skrev:

> Det er nok på kanten af det optimistiske at håbe på en 10Mbps til
> 2k/måned -- med mindre man tilfældigvis er i samme serverrum som ens
> udbyder.
>

> /Benny

Det er jo lidt derfor jeg prøver at få fat i nogle udbydere...
Netop for at få en ide om, hvad det reelt koster.

Carsten Brix

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 02-11-06 22:42

On Thu, 02 Nov 2006 09:49:54 +0100, Carsten Brix wrote:

> Det er jo lidt derfor jeg prøver at få fat i nogle udbydere...
> Netop for at få en ide om, hvad det reelt koster.

Hej

2kkr/måned er som nævnt ovenfor ikke meget.

TDC kan sælge dig en 2,3 Mbps SHDSL til den pris
(http://tdc.dk/publish.php?id=4824) - det er et stykke fra dine 10 Mbps.

Hvis der er tale om en udbyder der skal installere noget udstyr - f.eks. i
tilfældet hvor forbindelsen er leveret trådløst - så er det nok også
optimistisk at de gør ret meget for 2kkr/måned.

Hvis dit oppetidskrav ikke er så stort så er det eneste realistiske nok
noget fiber fra elselskaberne.

Men nu skriver du selvfølgelig ikke at budgettet nødvendigvis havde loft
der - jeg tror du skal kigge efter noget trådløst da egen fiber sikkert er
for dyrt. Butler, Webpartner og Sonofon(hvor jeg arbejder) kunne være
muligheder.

--
Mvh.
Jens Åge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-06 22:50

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> der - jeg tror du skal kigge efter noget trådløst da egen fiber sikkert er
> for dyrt. Butler, Webpartner og Sonofon(hvor jeg arbejder) kunne være

Hvordan kan det være man ikke solgte FWA løsningen som sonofon havde opsat
hos kunder, istedet for bare at lukke det hele og så en masse dyrt
sendeudstyr sidder i masterne og ikke bliver brugt?

Men forstår så ike, hvad med vejdirektoretet, de fik så vid jeg ved
installaleret 3,5Ghz FWA til deres kameraer på motorvejen.. hvad med disse
specielaftaler, kører de bare videre eller hvad?

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-11-06 00:04

On Thu, 02 Nov 2006 22:50:06 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> installaleret 3,5Ghz FWA til deres kameraer på motorvejen.. hvad med disse
> specielaftaler, kører de bare videre eller hvad?

Nu er det i sagens natur begrænset hvad jeg kan sige men politik er nok
det korte svar.

3,5 GHz FWA eventyret har jo ikke ligefrem været en succes for Sonofon.

--
JÅH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-06 01:41

> Nu er det i sagens natur begrænset hvad jeg kan sige men politik er nok
> det korte svar.
>
> 3,5 GHz FWA eventyret har jo ikke ligefrem været en succes for Sonofon.

Nej det kan jeg da godt regne ud, og tror da også jeg ved hvorfor. Men
derfor er det da vel dump ikke at sælge det videre til nogle der kan bruge
det til noget. Fx måske mere til firmaere...

Sonofon gik vel død på det pga de enorme udgifter til installatører, som tog
ud til installationer der ikke kunne laves osv.. sonofon troede jo fra
startet de kunne dække alle uden problemer vel. FWA er trods alt et erhvervs
produkt og forbliver jo nok sådan, men det burde sonofon eller et vidersalg
få noget godt ud af.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 05-11-06 09:58

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> uden problemer vel. FWA er trods alt et erhvervs produkt og
> forbliver jo nok sådan, men det burde sonofon eller et

Så vidt jeg har forstået på nogle bekendte der har haft det, virker det vist
fint nok.
Hvor hurtige hastigheder kan 3,5GHz FWA give?

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-11-06 12:06

On Sun, 05 Nov 2006 01:41:02 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> derfor er det da vel dump ikke at sælge det videre til nogle der kan bruge
> det til noget. Fx måske mere til firmaere...

Nu er det jo lidt mere indviklet end det - udstyret sidder i Sonofons
master eller andre steder under Sonofons lejekontrakter.
Derudover står basestationen jo i Sonofons kabine hvor der normalt ikke er
andre operatørers udstyr.

Og så er der problematikken med at basestationerne skal bindes sammen af
et eller andet.

Sidst men ikke mindst så er der jo hele licensproblematikken.....

Det kunne godt være en faktor....

--
JÅH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-06 10:12

> Der er ikke fastlagt noget budget enenu, vi har jo kun prisen for
> serverhosting at holde det op i mod (ca. 25.000,- /år)

Du får ikke meget 10mbit til den pris. Regn med mindst 7000,- pr måned!

http://www.telemetro.dk/fiber_erhverv_business.htm

Claus

Fra : Carsten Brix

Dato : 07-11-06 10:49

Claus Tersgov skrev:

> Du får ikke meget 10mbit til den pris. Regn med mindst 7000,- pr måned!
>
> http://www.telemetro.dk/fiber_erhverv_business.htm
>
> Claus

Jeg har lige modtaget et tilbud fra et firma som jeg ikke vil nævne endnu.

Det er en FWA 10Mbit/10Mbit på en 24 måneders aftale 6.000,- i
installation og 1.995,- pr. måned.
Der er dog en begrænsning på 100GB pr. måned, ekstra 100GB koster 495,-

Det er en løsning vir formentlig godt kan bruge da vi ikke har den samme
belastning hele året.

Jeg mangler stadig den endelige statistik fra vores serverhost, for at
kunne se den nøjagtigt trafik.

Umiddelbart lyder det billigt nok...!

Carsten Brix

Fra : Henning

Dato : 01-11-06 15:59

On Wed, 01 Nov 2006 14:11:18 +0100, Carsten Brix <cp@dkfoto.dk> wrote:

> [...]
>
>Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i upload
>Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere

www.ventelo.dk www.dbnet.dk www.comx.dk - og formodentlig også andre
leverandører af bl.a. bolignet. Men om de tillader erhvervsmæssig brug
er linien er måske tvivlsomt?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-06 19:10

On Wed, 01 Nov 2006 15:59:20 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> www.ventelo.dk www.dbnet.dk www.comx.dk - og formodentlig også andre
> leverandører af bl.a. bolignet. Men om de tillader erhvervsmæssig brug
> er linien er måske tvivlsomt?

Man kan skam godt købe erhversforbindelser af alle tre ovenstående.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 01-11-06 15:57

Carsten Brix <cp@dkfoto.dk> wrote in news:45489ce4$0$12593
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
upload
> Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere

Tjek Danske Telecom (http://www.dansketelecom.com) alt efter hvor i
landet du skal bruge den.

mvh
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-06 19:17

"Carsten Brix" <cp@dkfoto.dk> wrote in message
> Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i upload
> Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere
> denne hastighed.

Alle de store udbydere kan levere en sådan, men du skal have fat i deres
erhvervsafdelinger.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Carsten Brix

Dato : 02-11-06 08:34

Carsten Brix skrev:

> Men vi står så og skal bruge en forbindelse der har ca. 10 Mbit i upload
> Vi kan umiddelbart ikke finde en udbyder, der er i stand til at levere
> denne hastighed.

Tak for alt hjælp...
Jeg vil sætte en større undelsøgelse i gang, for at se hvem der egentlig
er i stand til at levere noget.

Carsten Brix