Danske IP adresser ?
Fra : NoOne

Dato : 20-10-06 11:34

Hejsa ....

hvor finder man en oversigt over danske ip adresser ?
(tænker på de adresse som isp'er deler ud til deres kunder)

RaZoR :)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 20-10-06 16:19

NoOne <mail.test.dk@> writes:

> Hejsa ....
>
> hvor finder man en oversigt over danske ip adresser ?
> (tænker på de adresse som isp'er deler ud til deres kunder)

Du kan finde en approksimering her:
ftp://ftp.ripe.net/pub/stats/ripencc/delegated-ripencc-latest

--
Christian Joergensen | ... der arbejder for ComX Networks A/S
http://www.razor.dk | - men udtaler sig for sig selv

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-10-06 16:30

On Fri, 20 Oct 2006 17:19:25 +0200, Christian Joergensen
<mail@razor.dk> wrote:

> Du kan finde en approksimering her:
> ftp://ftp.ripe.net/pub/stats/ripencc/delegated-ripencc-latest

[I know you know this, but...]

Det er vigtigt at understrege, at der teknisk set ikke findes noget
som 'en dansk IP-adresse'.

IP-adresser kender ikke til langegrænser, hvilket bl.a. nogle af CPH
Metronets kunder har mærket, når de har forsøgt at bruge dr.dk/tv.
Hvis man slår op i ovenstående liste, får man netop at vide, at de
adresser er 'svenske'.

Jeg vil kraftig anbefale, at man grundigt overvejer, om IP-adressen nu
også er en hensigtsmæssig måde at skelne på.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.