tele2
Fra : jane

Dato : 19-10-06 18:07

Er der nogen her som har Tele2, køre det godt, og er deres regninger
korrekte nu?

Spørger fordi jeg tænker på at skifte fra Cybercity til evt. Tele2

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Carsten H.

Dato : 19-10-06 20:58

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her som har Tele2, køre det godt, og er deres regninger
> korrekte nu?
>
> Spørger fordi jeg tænker på at skifte fra Cybercity til evt. Tele2

Hvorfor?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-10-06 08:46

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> writes:

> Er der nogen her som har Tele2, køre det godt, og er deres regninger
> korrekte nu?

Ja det kører perfekt for mig, (det har det nu altid gjort, selv i de
"gode" tiscali dage, så måske jeg bare er heldig :) Men kender du
andre der også har tele2, hvor det kører, som det skal) og regningerne
er, som de skal være og kommer når de skal.

--
Henrik Hansen

Fra : Carsten H.

Dato : 20-10-06 09:06

> [...]
> korrekte nu?
>
> Spørger fordi jeg tænker på at skifte fra Cybercity til evt. Tele2

Lad mig sige det sådan, har arbejdet for Tele2, der var så meget rod i deres
ting og servicen var noget lort, mest fordi der benytter sig af vikar og
deres arbejdes styrke tit skiftes ud, så der er meget få personer der har
den store erfaring at trække på, derfor er deres sags behandling også tit
lang og mangelfuld, indtil den ender hos en der ved hvad han eller hun
laver.

Jeg arbejder i dag stadig i telebranchen, hos et andet firma og jeg får
kunder hver uge der har noget dårligt at sige om Tele2 som vil væk.
Tele2 og Telia er de firmaer der oplever størst tilbagegang på Teleområdet
for tiden.

Så jeg forstår ikke hvorfor du vil flytte fra Cybercity til Tele2, er det
pga. prisen?
For det er da ikke den store forskel der i priserne og det kan da ikke være
pga. servicen.
Tele2 kan jo heller ikke tilbyde et produkt Cybercity ikke har.

Men Du får jo selvfølgelig hvad du betaler for, husk det når du en dag står
og har problemer.

Fra : jane

Dato : 20-10-06 17:01

"Carsten H." <no@mail.thanks> wrote in

> [...]
> Tele2 kan jo heller ikke tilbyde et produkt Cybercity ikke har.
>
> Men Du får jo selvfølgelig hvad du betaler for, husk det når du en dag

Deres service/support er ikke som den burde være, efter jeg skiftede
til dem for knapt et år siden, taber jeg forbindelsen næsten hver aften
mellem kl. 19-20:00 i 5 til 6 minutter, og det er irriterende hvis jeg
taler i telefon, det sker også på andre tidspunkter.

Cybercity siger at min linje er fin, og vil ikke forholde sig til at der
er noget galt, ring ingen når det sker, siger de, men hvad skulle det
hjælpe, når det mindst tager 20 minutter at komme igennem til support.

Da jeg hos Tele2 havde jeg en forbindelse på 2048/128, og når jeg målte
den via TPTEST så var den ofte på 2,5, den samme forbindelse hos
Cybercity, kunne ikke komme op på mere end max 1.75- som jeg også
fortalte til en fra support, i forbindelse med at jeg ønskede deres Solo
4 Mbit, han lovede mig at hvis ikke jeg modtog 4 Mbit, skulle jeg blot
kontakte dem igen, så ville de skrue op for forbindelsen så jeg ville
opnå de 4 Mbit.

Nu modtager jeg så kun 3,5Mbit -ringede så, fik at vide at det kunne
sandelig ikke lade sig gøre, at skrue op for hastigheden, jeg skulle være
glad for de 3,5Mbit, for det var meget fint, og der var ikke mange som
kunne opnå så fin en hastighed, på en 4Mbit

Det vil sige, jeg betaler for en vare jeg ikke får, idet jeg aldrig i
Deres reklamer har set, at man kun modtager 3.5Mbit men betaler for 4Mbit

Da jeg havde TDC + Tele 2 var der aldrig problemer med hastigheden, så
hvis ikke Tele2, var blevet ved med at sende forkerte regninger, var jeg
blevet der.

Venlig hilsen
Jane

Fra : Carsten H.

Dato : 20-10-06 18:37

> [...]
> er noget galt, ring ingen når det sker, siger de, men hvad skulle det
> hjælpe, når det mindst tager 20 minutter at komme igennem til support.

Du får bestemt ikke bedre service hos Tele2.
Kan godt se det er chikanerne, jeg vil noter tidspunktet når det går ned og
så skrive til dem med de oplysninger og fortæl at du påtænker at finde en
anden udbyder hvis de ikke finder fejlen.

> [...]
>
> Det vil sige, jeg betaler for en vare jeg ikke får, idet jeg aldrig i
> Deres reklamer har set, at man kun modtager 3.5Mbit men betaler for 4Mbit

Det er åbenbart ikke muligt at nå stærkt nok ud til der hvor du bor, sådan
er det desværre nogen steder.

> Da jeg havde TDC + Tele 2 var der aldrig problemer med hastigheden, så
> hvis ikke Tele2, var blevet ved med at sende forkerte regninger, var jeg
> blevet der.

Men hvad er så bedst?
Personligt vil jeg mene en 3,5 Mbit med korrekt regning.

Carsten

Fra : jane

Dato : 20-10-06 19:15

> [...]
> ned og så skrive til dem med de oplysninger og fortæl at du påtænker
> at finde en anden udbyder hvis de ikke finder fejlen.
Ja, det er jeg begyndt på fra i dag, 19:46 gik den ned igen, oppe igen
19:51

> Det er åbenbart ikke muligt at nå stærkt nok ud til der hvor du bor,
> sådan er det desværre nogen steder.
Det bør de så oplyse, inden de lever varen, hmmm bor 3 Km. fra
centralen målt på vejlængde.

> Men hvad er så bedst?
> Personligt vil jeg mene en 3,5 Mbit med korrekt regning.
Jaaa det vil jeg da give dig ret i, regningsbøvl er da til at få grå
hår af, men alligevel så mener jeg ikke at man bare skal accepter at
blive faktureret for 4Mbit hvis man ikke får det.

Regningsbøvlet hos Tele2, som forsagede at jeg flyttede. var at de påstod
jeg selv havde opgraderet min hastighed,hvilket jeg selfølgelig ikke
havde, men da de blev ved med Deres påstand, opsagde jeg abonnementet, og
regnede ud hvormeget det reele beløb var, frem til opsigelsen, og sendte
dem en banknoteret chech. Efter ca 3 dage ringede en af cheferne til mig
og undskyldte mange,og spurte om ikke jeg nok ville blive, så ville han
give mig 3 måneder gratis internet, men da havde jeg allerede tilmeldt
mig Cybercity. Derefter fik jeg et brev fra Tele3, hvor de bekræftede, at
beløbet jeg havde sendt, var korrekt.

Puuu ha lang smørre.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Carsten H.

Dato : 21-10-06 17:40

> [...]
> give mig 3 måneder gratis internet, men da havde jeg allerede tilmeldt
> mig Cybercity. Derefter fik jeg et brev fra Tele3, hvor de bekræftede, at

Jeg vil blive hvor jeg er og få dem gjort opmærksom på de tider der er
"nedbrud" også se hvad de finder ud af.

Jeg mener at der i Cybercitys betingelser er taget forbehold for at feks. at
der nogen steder ikke er mulighed for at lever den fulde båndbrede, tror
personligt ikke at du kan mærke den store forskel på 3.5 og 4Mbit.

Carsten

Fra : Stoffer

Dato : 23-10-06 17:24

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det vil sige, jeg betaler for en vare jeg ikke får, idet jeg aldrig i
> Deres reklamer har set, at man kun modtager 3.5Mbit men betaler for 4Mbit

Du modtager sådan set også 4096 Kbit..
Regnestykket giver 4096 - 15% overhead = 3481,6
Tilsvarende for 2 Mbit -15% = 1740,8

Tele2 giver sommetider lidt ekstra oveni. Har oplevet at en 1024 Kbit linje
kunne downloade med ca 150 Kbyte/s.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-10-06 18:25

jane wrote:
> Er der nogen her som har Tele2, køre det godt, og er deres
> regninger korrekte nu?
>
> Spørger fordi jeg tænker på at skifte fra Cybercity til evt.
> Tele2

Har intet at sætte fingre på mht. lavering at deres alsl linie, den har
altid kørt perfekt med at par nedbrud på snart 3år..
Men deres service når man endelig skal bruge den, sucker virkelig!!...
Heller ikke deres regninger har jeg set fejl på.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : "Jørgen K."

Dato : 22-10-06 10:06

Henrik Sørensen wrote:

> [...]
> Men deres service når man endelig skal bruge den, sucker virkelig!!...
> Heller ikke deres regninger har jeg set fejl på.

Jeg har prøvet tele2.
Lad mig sige det på den måde..... så hellere være uden tlf og internet
end at være kunde ved tele2.
Kundeservice er ikke opfundet hos dem. Og viden ved problemløsning
skal man også lede længe efter... altså hvis det findes.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-10-06 16:41

"Jørgen K." wrote:

> [...]
> Kundeservice er ikke opfundet hos dem. Og viden ved
> problemløsning skal man også lede længe efter... altså hvis det findes.

Ok, jeg har aldrig haft de større problemer end at de kunne løses ved at
resette modemet.
Kan tælle på min ene hånd af nedbrud jeg har haft i mange år.
--
Vh. Henrik Sørensen