ComX / testresultat m. TPTest 3.0 / godt e~
Fra : Peter Heide

Dato : 18-10-06 17:42

Jeg har en 6/6 Mbit op/ned . Taget med TPTEST 3.0 dags dato:

TCP :

Højeste opnåede hastighed :

afsendelse: 1.53 Mbit/s
modtagelse 580.02 kbit/s

UDP :

afs: 6.85 Mbit/s
modt : 6.71 Mbit/s

Båndbredde til rådighed:

TCP/UDP :

afsendelse 22.0 %
Modtagelse 8.5 %

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 18:47

Peter Heide wrote:
> Jeg har en 6/6 Mbit op/ned . Taget med TPTEST 3.0 dags dato:
>
> TCP :
>
> Højeste opnåede hastighed :
>
> afsendelse: 1.53 Mbit/s
> modtagelse 580.02 kbit/s

Det må være lokalt hos dig eller på jeres netværk. Jeg har de sædvanlige 10
Mbit begge veje.

Hans

Fra : Peter Heide

Dato : 18-10-06 19:17

> Det må være lokalt hos dig eller på jeres netværk. Jeg har de sædvanlige
> 10 Mbit begge veje.
>
> Hans

Tak. Havde det også på fornemmelsen. Hvad er det vigtigste
hvad angår sådan et resultat fra TPTest. når man er almindelig
bruger :

Er der TCP eller UDP resultatet ?

Må indrømme

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-10-06 19:58

Peter Heide <pheide@ofir.dk> skrev 2006-10-18:

> Tak. Havde det også på fornemmelsen. Hvad er det vigtigste
> hvad angår sådan et resultat fra TPTest. når man er almindelig
> bruger :
>
> Er der TCP eller UDP resultatet ?

De er lige vigtige. TCP er til bekræftede forbindelser (fx hjemmeside og remote
desktop) og udp er normalt til ting som streaming tv og spil.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Peter Heide

Dato : 18-10-06 20:13

> De er lige vigtige. TCP er til bekræftede forbindelser (fx hjemmeside og
> remote
> desktop) og udp er normalt til ting som streaming tv og spil.

Tak.Men min test. Hvad siger du til den ? Er der ikke et eller andet ivejen
med min forbindelse ?

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 19-10-06 20:17

Peter Heide wrote:

> Tak.Men min test. Hvad siger du til den ? Er der ikke et eller andet
> ivejen med min forbindelse ?

Du havde et duplex problem med boxen, det skulle være rettet nu ...

Bjørn - ComX

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 20:26

"BJørn Jørgensen" <news@bjornz.dk> skrev i en meddelelse

> Du havde et duplex problem med boxen, det skulle være rettet nu ...
>
> Bjørn - ComX

Hej Bjørn,

Har lige lavet testen igen ; Jeps. det sér fint ud. Den kører perfekt igen.

Tak for hjælpen. Problemet er løst.

mvh Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-06 07:54

"BJørn Jørgensen" <news@bjornz.dk> wrote in message

> Du havde et duplex problem med boxen, det skulle være rettet nu ...
>
> Bjørn - ComX

Hej Bjørn det havde jeg også, og det blev rettet. Men nu er problemet der
igen.

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 22-10-06 14:50

Bjarke Hansen wrote:

> "BJørn Jørgensen" <news@bjornz.dk> wrote in message

> Hej Bjørn det havde jeg også, og det blev rettet. Men nu er problemet der
> igen.

sikke noget rod....
Nå men den skulle være i vinkel nu.

Bjørn - ComX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-06 14:52

> sikke noget rod....
> Nå men den skulle være i vinkel nu.

Jepper, det virkede

Fra : Peter Heide

Dato : 28-10-06 23:23

Hej Bjørn,

Har lige fået 10/10 men nu ligger jeg igen og roder rundt med lav hastighed

problemet er tilbage igen. Duplex problem i guess.

mvh Peter Heide

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-06 23:45

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> Hej Bjørn,
>
> Har lige fået 10/10 men nu ligger jeg igen og roder rundt med lav
> hastighed så
> problemet er tilbage igen. Duplex problem i guess.

Jojo, dagen efter var jeg også tilbage igen.

Fra : Peter Heide

Dato : 29-10-06 00:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Jojo, dagen efter var jeg også tilbage igen.

Tak for info. så håber jeg at bjørn stadig følger med i tråden.
jeg ved at duplex er noget med op og ned hastighed. men hvad
er det der går galt ? det må jo ligge boxen ; min telefon der er connected
til samme hakker/forvrænger som ind i helvede (til tider) så
jeg må bruge mobilos istedet for IP telefonen for at fatte hvad
der bliver sagt i den anden ende.

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 29-10-06 10:03

Peter Heide wrote:

<snip>

> Tak for info. så håber jeg at bjørn stadig følger med i tråden.

<snip>

Hmm jeg tror snart vi skal have vores egen news-gruppe hos comx....
Jeg synes ikke at jeg se se nogen fejl hos hverken Bjarke eller Peter, har i
stadig hastighedsproblemer ?

Bjørn - ComX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 10:14

> [...]
>
> Hmm jeg tror snart vi skal have vores egen news-gruppe hos comx....
> Jeg synes ikke at jeg se se nogen fejl hos hverken Bjarke eller Peter, har

Ja - og Ip hakker især når internettet bliver brugt...

Der er en del fejlpakker, på ca en uge':

LAN Statistics

Sent : 4553801 Received : 2788913
TX Packets Dropped : 0 RX Packets Dropped : 160
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 10:54

> [...]

> Hmm jeg tror snart vi skal have vores egen news-gruppe hos comx....
> Jeg synes ikke at jeg se se nogen fejl hos hverken Bjarke eller Peter, har

Nu er det fint igen... Men mon ikke det er boksen der modtager noget
fejlbehæftigt software hver gang den opdatere eller sådan noget?

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 29-10-06 11:14

Bjarke Hansen wrote:

> "BJørn Jørgensen" <news@bjornz.dk> wrote in message

> Nu er det fint igen... Men mon ikke det er boksen der modtager noget
> fejlbehæftigt software hver gang den opdatere eller sådan noget?

Jeg sidder også og piller ...

Bjørn-ComX

Fra : Peter Heide

Dato : 29-10-06 13:29

> Jeg sidder også og piller ...
>
> Bjørn-ComX

jeg har lige lavet test på net og den ok igen hos mig igen og checker
telefon nu : den er også
fin nok. så problem løst hos mig ihverttilfælde.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 13:50

> jeg har lige lavet test på net og den ok igen hos mig igen og checker
> telefon nu : den er også
> fin nok. så problem løst hos mig ihverttilfælde.

Man må jo godt håbe det forbliver sådan, for det er jo lidt kedeligt hvis
det bare kommer tilbage.. Og der er sikkert rigtigt mange kunder der ikke
rigtigt har opdaget fejlen, men bare synes comx er langsom selvom det er en
fejl.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 17:34

"BJørn Jørgensen" <news@bjornz.dk> wrote in message

> Jeg sidder også og piller ...
>
> Bjørn-ComX

Okay... ved du hvornår udlandsforbindelser bliver opgraderet,, eller om der
er problemer med dem.. For 2 steder der går via corgenco forbindelse er der
kun 500Kbit pr. connection til USA

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 30-10-06 21:27

Bjarke Hansen wrote:

< snip >

> Okay... ved du hvornår udlandsforbindelser bliver opgraderet,, eller om
> der er problemer med dem.. For 2 steder der går via corgenco forbindelse
> er der kun 500Kbit pr. connection til USA

Jeg kan desværre ikke svare på hvor belastet en server/router er i USA,
vores linje til Cogent er lige nu belastet med ca 33%.
Det ville hjælpe en del hvis du kunne give lidt mere præcise informationer.

Bjørn - ComX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 22:05

> [...]
> vores linje til Cogent er lige nu belastet med ca 33%.
> Det ville hjælpe en del hvis du kunne give lidt mere præcise

Okay selvfølgelig...

Fx http://www.giganews.com/performance.html For en times tid siden sagde
både usa og europa serveren 500Kbit... nu siger den lidt under 1000kbit...

Nogle gange er der ingen problemer, og viser mine fulde 6mbit

Fra : Hans

Dato : 30-10-06 22:09

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> 1000kbit...
> Nogle gange er der ingen problemer, og viser mine fulde 6mbit

Begge servere ligger over 4 Mbit hos mig.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 22:13

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Begge servere ligger over 4 Mbit hos mig.

der var også engang at man kunne få 35mbit igennem på en enkel connetion til
giganews.. Det var så igennem Level3, og dengang der virkelig var value for
money.

Fra : Hans

Dato : 30-10-06 22:16

Bjarke Hansen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> der var også engang at man kunne få 35mbit igennem på en enkel
> connetion til giganews.. Det var så igennem Level3, og dengang der
> virkelig var value for money.

Jow, men det forklarer ikke rigtigt hvorfor vi får forskellige resultater,
da vi begge har ComX.

Jeg prøver lige igen....... Jo - 4.6 Mbit på begge servere.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 22:23

> Jow, men det forklarer ikke rigtigt hvorfor vi får forskellige resultater,
> da vi begge har ComX.

Hmm dumme mig, jeg synes jeg så en header fra TDC

> Jeg prøver lige igen....... Jo - 4.6 Mbit på begge servere.

Okay, har du 4 eller 6 Mbit?

Undrer mig nu også lidt over at der er samme pingtider til USA og europa
serveren.. engang var der kun 30ms til Europa serveren.

Fra : Hans

Dato : 30-10-06 22:29

Bjarke Hansen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Hmm dumme mig, jeg synes jeg så en header fra TDC

Er der nu også noget som hedder TDC?

> Okay, har du 4 eller 6 Mbit?

10 Mbit.

> Undrer mig nu også lidt over at der er samme pingtider til USA og
> europa serveren.. engang var der kun 30ms til Europa serveren.

Det er rigtigt. De to traceroutes ser næsten helt ens ud i pingtider.

Mystisk.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 22:38

> 10 Mbit.

Hmm da heller ikke helt god...

Men en anden i foreningen her for også ca. 4800Kbit

Så det undre mig lidt, og det gør ingen forskel hos mig om det er med/uden
router.

Men der er stadigt fejlpakker på WAN ifl. routeren (nulstikket idag kl.
16:30 ca.

og der kommer 3 gange så mange pakker ind på WAN interfaset, som blive
routet videre til min computer.

LAN Statistics

Sent : 2890951 Received : 1420691
TX Packets Dropped : 0 RX Packets Dropped : 14
Fra : Hans

Dato : 30-10-06 22:54

Bjarke Hansen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Hmm da heller ikke helt god...

Forbindelsen er ok, da både TDC's og TPTEST viser lige under 11 Mbit begge
veje.

> Men en anden i foreningen her for også ca. 4800Kbit

Det passer meget godt, da det også er steget lidt hos mig.

> Så det undre mig lidt, og det gør ingen forskel hos mig om det er
> med/uden router.
>
> Men der er stadigt fejlpakker på WAN ifl. routeren (nulstikket idag
> kl. 16:30 ca.

Det har jeg også, men det er ikke så underligt med al det snavs som foregår
på wan.

> [...]
>
> LAN Statistics
>
> Sent : 2890951 Received : 1420691
> TX Packets Dropped : 0 RX Packets Dropped : 14

Det er helt normalt, da din router jo blokerer for alle requests fra
maskiner på netværket uden nat og firewall. Hvis du kigger dig routerlog
igennem vil du se masser af requests på bl.a. port 135, 139 og 445, og de
skulle nødig komme ind på lansiden.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 22:56

> [...]
> igennem vil du se masser af requests på bl.a. port 135, 139 og 445, og de

Ja det fandt jeg ud af, da min router havde sendt over 100Mails om dagen i
et par måneder Så det duede sku ikke rigtigt at sende email med log.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 23:36

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Det passer meget godt, da det også er steget lidt hos mig.

En anden jeg kender med comx med IP 81.161.153.*** har også kun ca. 1000Kbit

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 23:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> En anden jeg kender med comx med IP 81.161.153.*** har også kun ca.
> 1000Kbit

hørte også lige for sjov skyld en med Cybercity 4Mbit.. der var den 3,5Mbit
til begge servere. men det passer jo meget god med ADSL´en overhead...

Fra : Hans

Dato : 31-10-06 01:18

Bjarke Hansen wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in
> message news:r7v1h.93$eX4.1@news.get2net.dk...

Jeg kender ikke ComX' infrastruktur, så det er et godt spørgsmål hvor
problemet er. Vi må nok have Bjørn på banen med mindre han allerede er løbet
skrigende bort.

> hørte også lige for sjov skyld en med Cybercity 4Mbit.. der var den
> 3,5Mbit til begge servere. men det passer jo meget god med ADSL´en
> overhead...

Det er ikke helt ved siden af. Jeg bliver helt nostalgisk når jeg tænker
tilbage på, hvor en 2M/512K hos TDC gav 245/58 KB hos slutbrugeren. Det bal
er godt nok forbi, da der bestemt ikke bliver givet ved døren i dag med
ADSL, hvor en 2M dårlig nok yder 200/50 KB.

Man undres om overhead er en voksende størrelse, eller om ADSL i dag
udregnes med værdier som harddiskes kapacitet.

Hans

Fra : Eskimo

Dato : 31-10-06 02:05

> Man undres om overhead er en voksende størrelse, eller om ADSL i dag
> udregnes med værdier som harddiskes kapacitet.

Jeg antager at du bruger en download-manager(?)

Det er HELT normalt i dag at man ikke kan downloade med max hastighed
med kun een connection. Kan ikke udtale mig om årsagen, måske noget med
T1 * X ?

Min CC 8032/512 kan ofte maxes ud med 4 eller 5 connections, undtagen
weekend i primetime, hvor flere kan være nødvendigt. dette er til USA.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-10-06 14:16

On Tue, 31 Oct 2006 01:17:56 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
> hos TDC gav 245/58 KB hos slutbrugeren. Det bal er godt nok forbi, da
> der bestemt ikke bliver givet ved døren i dag med ADSL, hvor en 2M

Nu er der jo flere elementer i at levere 'fuld skure' end hvilken
forbindelse, man selv har, og en af de meget væsentlige er, at den
anden ende også skal kunne levere varen. Det er langtfra givet, hvis
man fx selv sidder på en 10M-forbindelse, hvor der er ringe chance
for, at server-enden har 10M 'til overs'.

Desuden er der nogle tekniske beregænsninger i at bruge (og udnytte)
TCP fuldt over længere distancer (stor latency) med stor båndbredde.
(Det kan vi diskutere i netværksgruppen, hvis det interesserer dig).

Men derudover skal man da ikke undervurdere, at der faktisk er forskel
på de produkter man får af forskellige udbydere. Nej, "en 10M linie"
er ikke bare "en 10M linie". Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten
af dem, ligesom der er det på alt muligt andet her i livet. (Og ja,
TDC ligger i den dyre og gode ende).

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 31-10-06 18:12

<snip>

> [...]
>
> Man undres om overhead er en voksende størrelse, eller om ADSL i dag
> udregnes med værdier som harddiskes kapacitet.

Det ver vel dengang det hed TDC Internet(pppoa/pppoe), før det blev slået
sammen med TDC Bredbånd(dhcp).

Bjørn

Fra : Hans

Dato : 31-10-06 18:20

Bjørn Jørgensen wrote:
> <snip>

> Det ver vel dengang det hed TDC Internet(pppoa/pppoe), før det blev
> slået sammen med TDC Bredbånd(dhcp).

Næh, nej - Det var endnu længere tilbage i Pro@cces perioden, fra før det
blev til Bredbånd Pro.

Hans

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 31-10-06 18:26

Hans wrote:

> Næh, nej - Det var endnu længere tilbage i Pro@cces perioden, fra før det
> blev til Bredbånd Pro.
>
> Hans

Pro@ccess var skam også også fra TDC Internet, det var en firma linje
"Zillion" med statisk route og ikke alt det der smarte pppoX/dhcp.
Zillion navnet slog vist aldrig rigtigt igennem, på samme måde som Opasia.

Bjørn

Fra : Eskimo

Dato : 01-11-06 00:57

Bjørn Jørgensen wrote:

> Det ver vel dengang det hed TDC Internet(pppoa/pppoe), før det blev slået
> sammen med TDC Bredbånd(dhcp).

Ha!

Jeg havde et abb dengang det hed DanaData..

Det var før DD blev spist af TDK der blev til TDC efter
danmarkshistoriens trediestørste politiske fejlgreb (salget af TDK).

Fra : Eskimo

Dato : 01-11-06 00:58

Bjørn Jørgensen wrote:

> Zillion navnet slog vist aldrig rigtigt igennem, på samme måde som Opasia.

Eller Diatel.. :)

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 31-10-06 18:00

Bjarke Hansen wrote:

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> En anden jeg kender med comx med IP 81.161.153.*** har også kun ca.
> 1000Kbit

Kan jeg ikke lige få en traceroute fra dig ? Ellers skal jeg selv til at
logge ind i routeren . . .

Bjørn - ComX

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-06 22:53

On Mon, 30 Oct 2006 22:22:54 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Undrer mig nu også lidt over at der er samme pingtider til USA og
> europa serveren.. engang var der kun 30ms til Europa serveren.

Det er da vist ikke så underligt: news-europe.giganews.com og
news.giganews.com resolver til samme IP-adresse (216.196.109.144).

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-06 23:24

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det er da vist ikke så underligt: news-europe.giganews.com og
> news.giganews.com resolver til samme IP-adresse (216.196.109.144).

men hvis man ser på http://www.giganews.com/performance.html

så er det første hop 216.196.98.1 med usa serveren og 216.196.110.3 ved
europaserveren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-10-06 14:10

On Mon, 30 Oct 2006 23:23:49 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> men hvis man ser på http://www.giganews.com/performance.html
> så er det første hop 216.196.98.1 med usa serveren og 216.196.110.3
> ved europaserveren

Nå ja, de kører det tilsyneladende gennem noget load-balancering på
den adresse.

-A

Fra : permarkermortensen@g~

Dato : 01-11-06 19:05

Bjarke Hansen wrote:
> Webpartner? kan man bruge dem som transit, de ville måske ikke peer? De har
> jo så vidt kun linier i Danmark?

Det hedder nu Ventelo Webpartner, og er et nordisk firma. De skulle
eks. være relativt store i Norge. Men som Andreas skriver så har ens
geografisk udbredelse ikke noget at gøre med om man kan levere et
transit link. Du er eks. velkommen et at købe et transit link af ComX
:)

Per - ComX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-06 19:28

<permarkermortensen@gmail.com> wrote in message

Bjarke Hansen wrote:
> Webpartner? kan man bruge dem som transit, de ville måske ikke peer? De
> har
> jo så vidt kun linier i Danmark?

>Det hedder nu Ventelo Webpartner, og er et nordisk firma.

I var godtnok hurtige...

tele2´s newsserver er rimelig sløv for tiden, så nåede ikke at slette mit
indlæg i tide.. for det var selvfølgelig noget vrøvl jeg sagde

> [...]
>geografisk udbredelse ikke noget at gøre med om man kan levere et
>transit link. Du er eks. velkommen et at købe et transit link af ComX

Okay, men der bliver jo ikke reklameret med det. Mysiskt vis, så mener jeg
et firma som jeg ikke kan huske, skal kontaktes, istedet for comx hvis man
ønsker at leje sig ind på comx´s fibernet.

Men ok, comx sælger vel ikke transsit til hvem som helst? Det ville da være
en god ide, hvis man var en muligforening der selv ville stå for netværket
og så købe fx. 100/100Mbit adgang via comx.

Fra : Svend

Dato : 01-11-06 22:27

Bjarke Hansen wrote:

> Okay, men der bliver jo ikke reklameret med det. Mysiskt vis, så mener jeg
> et firma som jeg ikke kan huske, skal kontaktes, istedet for comx hvis man
> ønsker at leje sig ind på comx´s fibernet.

Er det ikke Colt ?

> [...]
> en god ide, hvis man var en muligforening der selv ville stå for netværket
> og så købe fx. 100/100Mbit adgang via comx.

Svend

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 02-11-06 19:14

Svend wrote:

> Er det ikke Colt ?

Uanset om det er ComX's eget fiber, eller det ComX har lejet, så er jeg ret
overbevist om at det er ComX der skal kontaktes ;)

Bjørn - ComX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-06 20:11

> Uanset om det er ComX's eget fiber, eller det ComX har lejet, så er jeg
> ret
> overbevist om at det er ComX der skal kontaktes ;)

Globalconnect var det jeg tænkt på

http://www.globalconnect.dk/GCBO/Udbydere+paa+GCBO

Fra : Mikael Schøler

Dato : 30-10-06 22:36

Hans wrote:

> Begge servere ligger over 4 Mbit hos mig.
>
> Hans

begge ligger over 4500 kbps hos mig.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 30-10-06 22:36

Mikael Schøler wrote:

> begge ligger over 4500 kbps hos mig.
Og jeg har 10mbit comx.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-06 21:44

Bjørn Jørgensen skrev:

> Kan jeg ikke lige få en traceroute fra dig ? Ellers skal jeg selv til at
> logge ind i routeren . . .

jeg havde en mistanke til det måske var noget TCP instillinger, siden
da jeg har rodet med det pga de duplex problemer.. Så jeg lavede lige
en nyinstallation af XP.. og så lægger testen fra giganews, som de
andres på ca. 4500Kbit...

Det er dog ikke som da Level3 var den eneste transitudbyder... Men ok
Corgenco er jo også meget billig på traffik så vidt jeg har hørt,
det koster jo på kvaliteten.

Fra : Bjørn Jørgensen

Dato : 31-10-06 22:53

Bjarke Hansen wrote:

< snip >

> Det er dog ikke som da Level3 var den eneste transitudbyder... Men ok
> Corgenco er jo også meget billig på traffik så vidt jeg har hørt,
> det koster jo på kvaliteten.

Grunden til at ComX valgte Cogent var skam ikke kun at de var billige, men
lige så meget for at "udvide nettet". Der er jo ingen grund til kun at være
afhængige af én udbyder. Vi arbejder løbende på at udvide med flere
udbydere, Level3/Cogent er heller ikke de eneste ComX bruger i dag.

Du kan tjekke ComX ASnummer på ripe, hvis du vil se hvem vi ellers har
forbindelse til:

http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=AS31661&do_search=Search

Der kommer nok et ordenligt lg på et tidspunkt.

Bjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-06 23:14

> Grunden til at ComX valgte Cogent var skam ikke kun at de var billige, men
> lige så meget for at "udvide nettet".

Ja det jo altid godt at udvide nettet. En dag lejer i vel også et fiberpar
over atlanden og laver peeringer derovre

> Der er jo ingen grund til kun at være
> afhængige af én udbyder. Vi arbejder løbende på at udvide med flere
> udbydere, Level3/Cogent er heller ikke de eneste ComX bruger i dag.

Ser jeg frem til

> [...]

> Der kommer nok et ordenligt lg på et tidspunkt.

Siger mig nu ikke rigtigt noget. ud over at jeg synes der er en del
"private" ip ranges imellem hvilket jeg undre mig lidt over...

> Bjørn

Men Bjørn du skal have rigtig mange gange tak for at yde din hjælp her i
gruppen og sætte dig ind i vores problemer osv. Det er godt med en sådan
person engang imellem. Håber ikke jeg har skræmt dig for meget, som Hans han
skrev

Jeg var næ ved at overveje at opsige comx, og flytte til Fullrate. men du
har fået mig lidt ned på jorden med din hjælp.... En måned med dårlig
hastighed og telefon går altså en på nerverne.. Glemte jeg at spøre om
hvornår comx kundeservice for et trackking system til deres fejlmeldinger..
det nytter jo ikke noget man telefonisk laver en fejlmelding.. og så for man
afvide man skal lave en test osv, og sende ind på email.. og så spørger man
hvordan de kan kæde emailen frem til min fejldmelding, men det var der ingen
problemer med. Men selvom det så lægger emailen stadigt flere dage efter og
åbenbart ikke er blevet læst eller sendt videre eller hvad ved jeg.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-06 00:57

On Tue, 31 Oct 2006 23:14:10 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Siger mig nu ikke rigtigt noget.

Du kan se, hvem de peerer med (ved at slå de andres numre op også), og
det kan give en indikation af, graden af 'forbundethed'. Det siger dog
ikke ret meget, hvis man ikke også ser på, *hvad* der udveksles.

(To gode transit-udbydere kan være bedre end 30 private og andre små
peerings, men en privat peering kan også være det bedste i verden,
hvis det lige er det net, man har brug for at snakke med).

Så vidt jeg lige umiddelbart kunne bedømme er der 'kun' Level3 og
Cogent til transit og resten lignede private peers.

> ud over at jeg synes der er en del "private" ip ranges imellem
> hvilket jeg undre mig lidt over...

Jeg kan ikke se nogen. Jeg kan se en del peerings på DIX (192.38.7.x),
og måske er det det, du forveksler med RFC1918 (bl.a. 192.168.x.x)?

-A

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-11-06 10:36

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> [...]
> Cogent til transit og resten lignede private peers.

Webpartner leverer ogsaa transit, men derudover har du nogenlunde ret :)

Christian Joergensen | ... der arbejder for ComX Networks A/S
http://www.razor.dk | - men udtaler sig for sig selv

Fra : N/A

Dato : 01-11-06 17:27

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-11-06 17:27

On 2006-11-01, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Webpartner? kan man bruge dem som transit, de ville måske ikke peer? De har
> jo så vidt kun linier i Danmark?

Man kan godt levere transit selvom man kun har linjer i Danmark.

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-06 19:08

On Wed, 1 Nov 2006 16:32:20 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Webpartner? kan man bruge dem som transit, de ville måske ikke peer?
> De har jo så vidt kun linier i Danmark?

Ventelo Webpartner har sælger skam kapacitet. De udveksler trafik med
bl.a. Level3, Cogent, TDC, CyberCity, Tele2, Telia, Telenor, AT&T, MCI
(UUnet, Verizon), Global Crossing, Colt og mange andre (mindre).

Ift. Gamle Dage(TM) er TDC blevet besværlige at peere med, så hvis man
gerne vil have rimelig adgang til danske udbydere (se ovenfor), så kan
Webpartner være et udmærket bud.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-06 23:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

>jeg havde en mistanke til det måske var noget TCP instillinger,

det var så fordi jeg havde fået sat TCP recieve windows til 12800, det
ændrede jeg lige med et ekstra nul.. så kørte det igen med testen til
giganews.

Fra : Svend

Dato : 01-11-06 07:48

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> det var så fordi jeg havde fået sat TCP recieve windows til 12800, det
> ændrede jeg lige med et ekstra nul.. så kørte det igen med testen til

Var det en fejl 40 ?

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-06 16:50

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Var det en fejl 40 ?

Kan man vel godt sige, det gjorde i hvertfald så jeg blev begrænset til
1000Kbit med 1 conn...

jeg kunne så opnå 4500Kbit som jer andre...

men nu er der kun 3400Kbit

har så prøve at sætte et nul mere i recieve windows, og det er så det samme
kan så ikke få mere end de 3400 på en connection.