hosting af servere - Verinet
Fra : jma

Dato : 18-10-06 14:52

Hej NG,

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke finde nogen
bedre:

Er der nogen som kender noget til Verinet og deres Server hosting løsning?
Se http://www.telemetro.dk/serverhosting.htm

Er de pålidelige og professionelle? Umiddelbart ser de ret billige ud:
Hosting af 8 servere 600 kr. pr. måned. (i Tåstrup).

Er der nogle umiddelbare ulemper??

Vores behov er at have 5-8 servere kørende til beregnings tunge opgaver
mv, som i første omgang ikke er kritiske hvis de går ned, men på sigt vil
vi gerne køre ting som gerne skulle have en oppetid på +99%

Der står de hoster for Nordea, så hvis det er godt nok for Nordea er det
også godt nok for os

Mvh Jan

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 18-10-06 14:58

http://groups.google.dk/groups?q=telemetro+group%3Adk.*&scoring=d

> Der står de hoster for Nordea, så hvis det er godt nok for Nordea er det
> også godt nok for os

Er det den samme som når 1 millioner fluer ikke kan tage fejl?

--
Morten

Fra : jma

Dato : 18-10-06 15:04

On Wed, 18 Oct 2006 13:58:12 +0000, Morten K. Lennon wrote:

> http://groups.google.dk/groups?q=telemetro+group%3Adk.*&scoring=d

> Er det den samme som når 1 millioner fluer ikke kan tage fejl?

Tja? Det er derfor jeg spørger!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-10-06 15:06

Morten K. Lennon skrev:

> Er det den samme som når 1 millioner fluer ikke kan tage fejl?

Den går vel begge veje: Fluerne *tager* jo vitterligt ikke fejl
når de sværmer om en velegnet yngle- eller foderplads, vel?

--
Bertel

Fra : Niklas Petersen

Dato : 18-10-06 18:19

jma wrote:
> Er de pålidelige og professionelle? Umiddelbart ser de ret billige ud:
> Hosting af 8 servere 600 kr. pr. måned. (i Tåstrup).
>
> Er der nogle umiddelbare ulemper??
At ting der lyder for godt til at være sandt, meget ofte er det?

Jeg kan tage fejl, men efter at have snakket med Verinet i forbindelse
med bolignet, så er det min fornemmelse at det ikke er verdens med
pålidelige. Manden jeg talte med kunne sagtens levere dit og dat i
telefonen, men da jeg bad om konkrete tilbud, gik det hele lidt i stå.
Det virker som om at de gør meget for at få det hele til at se meget
stort og proffesionelt ud på hjemmeside osv, men jeg tror virkeligheden
er en anden.

Bemærk at ovenstående bygger ikke på erfaringer, men på et par samtaler
med Verinets sælger.

Jeg tror dog det kunne være en god ide lige at undersøge nærmere hvordan
firmaet og deres produkt virker, inden du sætter alt på eet bræt og
flytter hele dig engagement over til dem.

Fra : Sune Christesen

Dato : 18-10-06 19:15

> Hosting af 8 servere 600 kr. pr. måned. (i Tåstrup).
600 kr. går vist ikke helt, der skal medregnes strøm (citat: "Ejby/Tåstrup/DIX
tillægges strøm 30 øre-1 kr pr. KW."), samt trafikforbrug (formodentlig ikke
meget ud fra det behov du beskriver).
Husk at switch og strømfordeling også optager lidt plads, så afhængig af
hvad du benytter af udstyr er det ikke sikkert du kan benytte alle 8 units
til servere.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.