Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Google default i IE7
Fra : erectus

Dato : 14-11-06 19:45

Havde script-knas med IE7, downloadede en ny fra MS.com, som nu kun vil stå
i default på http://dk.msn.com/ uanset om google.com plottes ind på alle de
tænkelige og utænkelige steder og i alle de kombinationer, jeg kender.
Resultat default: dk.msn.com. Også efter reset af IE7.

Den "gamle" IE7 kunne stilles under internet options som default browser og
så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden man skal bruge
Firefox.

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 15-11-06 11:45

erectus wrote:

> [...]

> Den "gamle" IE7 kunne stilles under internet options som default
> browser og så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden

Så blev det Firefox

Mvh Jarl

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-11-06 11:59

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden man skal bruge
>Firefox.

Det har der været de sidste 10+ år.

--
What is life, except excuse for death,

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

Fra : erectus

Dato : 16-11-06 10:55

Christian Bohr-Halling wrote:

> "erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

> Det har der været de sidste 10+ år.

Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera, da den kom.
Måske skulle den prøves igen.

Mvh Jarl

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-11-06 12:22

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera, da den kom.

Hvornår var det, den kom? ;) Hvis det er 10 år siden, du har prøvet
Opera, så er der altså sket en meget stor del.

Jeg ved ikke lige, hvad du konkret tænker på, men jeg kan huske, jeg
for måske 3 år siden høret fra en Opera-på-Linux-bruger, at der var
noget galt med teksten. Det stod if. ham grumset. Måske er det dét,
du tænker på?

Fra : erectus

Dato : 16-11-06 22:02

> [...]

> for måske 3 år siden høret fra en Opera-på-Linux-bruger, at der var
> noget galt med teksten. Det stod if. ham grumset. Måske er det dét,

Nej, jeg tænker ikke på grumset tekst - men norsk mangel på grafisk design.

Mvh Jarl

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-11-06 06:24

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>Nej, jeg tænker ikke på grumset tekst - men norsk mangel på grafisk design.

Det må have været præ-Opera 7

Opera 9 standard: http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-std.png
Min Opera 9 (noget ændret): http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-cbh.png

Fra : erectus

Dato : 17-11-06 13:00

> Det må have været præ-Opera 7

> Opera 9 standard: http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-std.png
> Min Opera 9 (noget ændret): http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-cbh.png

Ja, ja, det ser bedre ud, end den første jeg så. Hvilken udgave det var,
husker jeg ikke. Det er stadig for kompakt og med for mange muligheder på
forsiden, som jeg helst vil have blank, som i IE - eller Firefox.

Nu har jeg så i mellemtiden fundet løsningen på mit problem i IE7. Det ser
ud til, at når den stilles i Internet Options og search default på skiltet,
så smider den explorer genvejen, omdøbt til Google, i Dokumenter på
forsiden. Flyttes den derfra og til skrivebordet omdøbt til explorer, har
man google som search default i IE7 browseren. Måske kampen mellem MS og
Google er blevet optrappet, hvem ved. Nu fungerer det i hvert fald -- hver
gang

Tak endnu gang for indsatsen.

Mvh Jarl

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-11-06 09:14

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>Det er stadig for kompakt og med for mange muligheder på forsiden,
>som jeg helst vil have blank, som i IE - eller Firefox.

Synes nu ikke, jeg kan se nogen forskel på FF2 og Opera 9 mht.
viste muligheder - http://cbh.softwolves.dk/temp/o-ff-std.png

Hvis du tænker på panelet på det første billede, så er det ikke
slået til per standard.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-06 12:02

erectus skrev:

> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera,
> da den kom.

Hvilken version var det du droppede?

Siden version 7.5 har Opera i mine øjne været den smukkeste browser
til Windows, og den aktuelle udgave (9.0x) er milevidt foran såvel
IE7 og Firefox 2 når det gælder design.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : erectus

Dato : 16-11-06 22:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvilken version var det du droppede?

> Siden version 7.5 har Opera i mine øjne været den smukkeste browser
> til Windows, og den aktuelle udgave (9.0x) er milevidt foran såvel
> IE7 og Firefox 2 når det gælder design.

Husker det ikke. Det kan da være, jeg skulle prøve igen

Mvh Jarl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-06 11:57

erectus skrev:

> [...]
> google.com plottes ind på alle de tænkelige og utænkelige
> steder og i alle de kombinationer, jeg kender.

Er det startsiden eller standardsøgesiden du vil sætte til Google?

Begge dele fungerer fint her.

Startsiden: Tools => Internet Options (general) => Home page

Søgesiden: Tools => Internet Options (general) => Search (3.
sektion på fanebladet) => Settings

Hvis Google ikke optræder som Search Provider, kan du bruge linket
Find more providers i bunden.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : erectus

Dato : 16-11-06 10:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Er det startsiden eller standardsøgesiden du vil sætte til Google?

Begge to.

> [...]

> sektion på fanebladet) => Settings

> Hvis Google ikke optræder som Search Provider, kan du bruge linket

Mange tak for tjekket. Jeg havde prøvet disse muligheder og prøvede dem
igen, men uden held. De har åbenbart smidt noget i reg basen, som ligger
uden for vanlig rækkevidde. Der må en ghost til og endnu en IE7
installation.

Måske er problemet, at jeg tog den første beta version ned og har opgraderet
den. Det kan være årsagen, som en ny installation forhåbentlig kan hjælpe
på.

Mvh Jarl