FF 2.0 - ÆØÅ ??
Fra : Anders

Dato : 12-11-06 00:24

Hej.

Når jeg surfer i FF 2.0 så bliver alle ÆØÅ lavet om til et spørgsmålstegn.
Det har irriteret mig helt vildt meget. Er der nogen der ved hvordan man får
den til at bruge UTF-8 istedet for ISO-etellerandet ??

Vh.
Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 00:28

Den 12-11-06 00.24 skrev Anders følgende:

> Når jeg surfer i FF 2.0 så bliver alle ÆØÅ lavet om til et spørgsmålstegn.

På alle sider?
Hvis det kun er på nogle sider, så er det sikkert de pågældende sider,
der ikke har angivet det rette tegnsæt. Giv os evt. nogle adresser, så
kan vi tjekke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de

Fra : Anders

Dato : 12-11-06 01:27

heroes.dk er en af dem. Jeg kan ikke rigtig undvære siden. Har du nogen
ideer til hvordan man ordner det ?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-11-06 02:45

"Anders" <admin@mrmunk.dk> posting:

>heroes.dk er en af dem.

Ser fint ud i O9 og FF2. Prøv i din FF at se, hvad der står under
Vis -> Tegnsæt. Prøv med "vestlig". Kig også under Funktioner >
Indstillinger > Indhold > Avanceret

--
What is life, except excuse for death,

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 04:25

Den 12-11-06 01.27 skrev Anders følgende:
> heroes.dk er en af dem.

Siden viser korrekt tegnsæt her. Der er også angivet et korrekt tegnsæt
i koden, men der er dum fejl i koden (1), og jeg ved ikke om den fejl
kan forvirre brugerens browser.

Tjek indstillingerne, som Christian skriver.

(1) Der er en META-kode før <html>-koden, og det er ikke tilladt.

Ligesom rækkefølgen af kode kan have betydning på en hjemmeside, så kan
rækkefølgen af tekst i nyhedsgruperne også have betydning. Når du svarer
på et indlæg, så placer venligst dit svar under det citerede, og klip i
det citerede, så kun det relevante medtages.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Servostyring: Styresystem til biler...

Fra : Anders

Dato : 12-11-06 21:36

Christian --> Tak, det var tegnsættet den var gal med.
Kim    --> Du behøver ikke at blive grov fordi jeg glemmer at skære i
citatet.

Takker :) - problem solved.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 22:19

Den 12-11-06 21.36 skrev Anders følgende:

> Kim --> Du behøver ikke at blive grov fordi jeg glemmer at skære i
> citatet.

Det var da absolut ikke for at være grov! Og der var faktisk heller ikke
noget groft i det jeg skrev, medmindre du mener brugen af "venligst" er
groft.

Jeg kan ikke mindes at have set indlæg fra dig før, og regnede med, at
du måske var begynder i nyhedsgrupperne. Det var faktisk for at hjælpe
dig med at svare på indlæg i henhold til netiketten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...