FF2: Problemer med Sage + Browser Sync
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 10:15

Google Browser Sync (1.3) og Sage (1.3.8) er tilsyneladende ikke
glade for hinanden. Min mappe (i bogmærkefolderen) til Sages feeds
er, så vidt jeg kan regne ud, blevet ødelagt af Google Browser
Sync.

I et stykke tid har jeg bemærket at der blev tilføjet
bogmærkeseparatorer i Sage-mappen efter synkronisering. Jeg har
selv anvendt nogle til at gruppere feeds i mappen, men efterhånden
dukkede flere og flere op i bunden. Indtil i dag tog jeg det bare
som en irriterende fejl - de feeds jeg skulle bruge var stadig til
rådighed, og man kunne bare lade være med at kigge på de mange
ekstra linjer.

Men her til morgen gik det helt galt - jeg har nu blot 3 feeds ud
af oprindelig ca 30 stykker tilbage - til gengæld er der så knap 40
separatorlinjer i mappen. Er det andre der har prøvet noget
tilsvarende?

Jeg har lagt et indlæg i googles gruppe om Firefox-udvidelser, men
har ikke den store tiltro til at det bliver fikset.
<http://groups.google.com/group/Google-Firefox-Extensions?lnk=oa>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-11-06 10:26

Du kan eventuelt prøve en alternativ RSS læser. Jeg er selv blevet meget
glad for RSS Bandit:

http://www.rssbandit.org/

Jeg har selv brugt Sage på et tidspunkt, men jeg havde nogle forskellige
ting jeg ikke kunne lide ved den så jeg skiftede.

--
np: Unknown - La Cumbia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 10:46

Thomas Jespersen skrev:

> Du kan eventuelt prøve en alternativ RSS læser. Jeg er selv
> blevet meget glad for RSS Bandit:

Jeg ved godt at Sage er en ret primitiv feedlæser, men jeg kan godt
lide at have den "lige ved hånden" - altså i browserens sidebar.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 10:48

Den 10-11-06 10.15 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> Google Browser Sync (1.3) og Sage (1.3.8) er tilsyneladende ikke
> glade for hinanden.
>
> I et stykke tid har jeg bemærket at der blev tilføjet
> bogmærkeseparatorer i Sage-mappen efter synkronisering.

Jeg har ikke prøvet Google Browser Sync, så jeg tør ikke sige, om det er
et generelt problem eller blot hos dig. Men har du prøvet at fjerne alle
separatorer for at se, om det er dem, der får Google Browser Sync til at
kløjes i det?

> selv anvendt nogle til at gruppere feeds i mappen, men efterhånden
> dukkede flere og flere op i bunden.

Jeg bruger mapper til at gruppere feeds.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sukkersyge: Unaturlig lyst til sukker...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 11:17

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> prøvet at fjerne alle separatorer for at se, om det er dem,
> der får Google Browser Sync til at kløjes i det?

Nej - det kunne selvfølgelig være en mulighed. Afventer lige om der
er svar i Googles Firefox-gruppe.

Indtil videre har jeg frakoblet bogmærkesynkroniseringen i Google
Browser Sync (men bibeholdt sync af history, cookies mv.)

> Jeg bruger mapper til at gruppere feeds.

I Sage? Kan man det?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 11:25

Den 10-11-06 11.16 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> I Sage? Kan man det?

Prøv at højreklikke et tomt sted i panelet. Det er yderst praktisk, hvis
man har mange feeds.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 11:56

Kim Ludvigsen skrev:

> Prøv at højreklikke et tomt sted i panelet. Det er yderst
> praktisk, hvis man har mange feeds.

Tjuhej! - det er jo stort.

Jeg takker.