Firefox og TDC digital signatur
Fra : Flemming

Dato : 07-11-06 22:02

Hej

Hvorledes installerer jeg sådan en, eller kan jeg det ?

Mvh. Flemming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-06 23:13

Den 07-11-06 22.02 skrev Flemming følgende:

> Hvorledes installerer jeg sådan en, eller kan jeg det ?

Du kan sagtens installere den digitale signatur i Firefox. Hvis du
allerede har den i Internet Explorer, skal den eksporteres via denne side:
http://tdc.dk/publish.php?id=6453

Hvis du endnu ikke har bestilt/installeret signaturen, skal du på TDCs
side blot vælge den version, der ikke er bundet til Internet Explorer.
Jeg kan ikke lige huske, hvad de kalder den, men det skulle vist være
ret nemt at gennemskue.

Efter du har hentet signaturen, skal den installeres i Firefox. Det er
beskrevet her:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur
Eller (lidt selvreklame:) du kan købe hæftet Firefox & Thunderbird fra
forlaget Libris, hvor der er en beskrivelse med bil'der til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de

Fra : Flemming

Dato : 08-11-06 19:19

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> side: http://tdc.dk/publish.php?id=6453
>
> Efter du har hentet signaturen, skal den installeres i Firefox. Det er

Takker, og bukker.

Dog har jeg nu det problem, at jeg ikke skal bruge min kode, når jeg bruger
min digitale signatur. Hvordan kan det nu være ?

Mvh. Flemming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-06 00:12

Den 08-11-06 19.19 skrev Flemming følgende:

> Dog har jeg nu det problem, at jeg ikke skal bruge min kode, når jeg bruger
> min digitale signatur. Hvordan kan det nu være ?

Der er et sikkerhedsproblem med den digitale signatur i Firefox, og det
skyldes, at Firefox behandler alle kodeord ens, uanset om det er et
almindeligt kodeord på en hjemmeside eller til den digitale signatur.

Du skal først og fremmest angive et hovedkodeord. Menupunktet Funktioner
=> Indstillinger => Privatliv => Adgangskoder => Sæt hovedkodeord.
Herefter vil du blive bedt om at indtaste hovedkoden, første gang du
skal bruge et kodeord (på en hjemmeside eller til den digitale
signatur). Nu er den digitale signatur sikret, men du skal desværre også
indtaste hovedkoden til sider, hvor det ikke var nødvendigt før.

Næste problem er, at Firefox husker hovedkoden, indtil du lukker
Firefox. Forlader du computeren, efter at have indtastet koden, skal du
derfor huske at lukke Firefox, ellers kan andre misbruge din digitale
signatur. Du kan evt. bruge udvidelsen Master Password Timeout
(https://addons.mozilla.org/firefox/1275/), der automatisk logger
hovedkoden af efter et valgfrit tidsrum.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Jetlag: Træthed skabt af ioniserede partikler i de højere luftlag...