Gemme en Internet side
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-11-06 20:27

Hvordan gemmer jeg en internetside, som jeg er browset ind på og tænker, den
vil jeg gerne gemme _hele_ siden som pdf hos mig selv?
Det må være muligt at lave et øjebliksbillede - uden at skulle grabbe siden
grafisk og gemme den som flere små billeder.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-11-06 20:33

Michael Lund Sørensen skrev:

>Hvordan gemmer jeg en internetside, som jeg er browset ind på og tænker,
>den vil jeg gerne gemme hele siden som pdf hos mig selv?

Har du en pdf-printer installeret, for så vælg udskriv og vælg at bruge
pdf-printeren
eks. på en pdf-printer http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-11-06 23:41

Ivan V. Klattrup wrote:

> Har du en pdf-printer installeret, for så vælg udskriv og vælg at
> bruge pdf-printeren
> eks. på en pdf-printer http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Næsten Perfekt, Tak, 1000 tak.
Kun næsten fordi siden http://digitall.3web.cz/index-en.htm ikke udskrives
som én, men 3 sider (er det en fram indstilling jeg kan ændre på ?
Min egen side http://www.gromit.dk/dvd/index.asp blev udskrevet i én -
perfekt!

Og farverne forsvinder, men det kan jeg leve med.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-11-06 00:27

On Thu, 2 Nov 2006 23:41:22 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Kun næsten fordi siden http://digitall.3web.cz/index-en.htm ikke udskrives
>som én, men 3 sider (er det en fram indstilling jeg kan ændre på ?

Det skyldes rigtigt nok at siden bruger frames.

I Firefox kan man vælge om man vil printe den aktuelle frame, alle
frames hver for sig, eller som det ser ud på skærmen ("As laid out on
the screen").

Internet Explorer 6 kan tilsvarende printe den aktuelle frame eller
"As laid out on screen".

>Min egen side http://www.gromit.dk/dvd/index.asp blev udskrevet i én -
>perfekt!
>
>Og farverne forsvinder, men det kan jeg leve med.

Du kan sandsynligvis et sted vælge i din browser, at den også skal
printe baggrundsfarver med.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-11-06 20:23

"Peter Brodersen" <usenet2006@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> the screen").
>
> Internet Explorer 6 kan tilsvarende printe den aktuelle frame eller

Jeg bruger IE 6.0, men hvor finder jeg Som vist på skærm i pdfcreatoren ?
Der er slet ikke sådanne muligheder.

Det kan jeg så heller ikke lige finde.

Men tak!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-11-06 21:57

Michael Lund Sørensen skrev:

>Jeg bruger IE 6.0, men hvor finder jeg Som vist på skærm i pdfcreatoren ?
>Der er slet ikke sådanne muligheder.

Næ, det er i IE du skal finde det, filer - udskriv - faneblad
"Indstillinger"

>Det kan jeg så heller ikke lige finde.

Også i IE, Funktioner - Indstillinger - faneblad "Avanceret" - scroll helt
ned, og find "Udskriv baggrundsfarver og billeder

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-11-06 13:31

Ivan V. Klattrup wrote:

> Næ, det er i IE du skal finde det, filer - udskriv - faneblad
> "Indstillinger"

Jep, fundet

> Også i IE, Funktioner - Indstillinger - faneblad "Avanceret" - scroll
> helt ned, og find "Udskriv baggrundsfarver og billeder

Naej, det finder jeg ikke.
Her er hvad der er af muligheder
http://www.gromit.dk/div/pdfcreator.jpg

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-11-06 13:48

Michael Lund Sørensen skrev:

>http://www.gromit.dk/div/pdfcreator.jpg

Du er inde i printeregenskaberne, det var ikke der jeg skrev du skulle hen
i anden omgang, men prøv at kigge på http://klattrup.dk/ie.htm det
forklarer vist mere end tusind ord

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-11-06 13:51

Ivan V. Klattrup skrev:

>Michael Lund Sørensen skrev:

men jeg indrømmer at jeg skrev forkert, da det hedder
internetindstillinger og ikke indstillinger som jeg uheldigvis havde skrevet

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 14:47

Den 05-11-06 13.47 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Du er inde i printeregenskaberne, det var ikke der jeg skrev du skulle
> hen i anden omgang, men prøv at kigge på http://klattrup.dk/ie.htm det
> forklarer vist mere end tusind ord

Hvilket program har du brugt til at lave flashen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-11-06 15:20

On Sun, 05 Nov 2006 14:46:36 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvilket program har du brugt til at lave flashen?

Mens den loader, står der "Created by Wink". Det kan dog være svært at
se, hvis man reloader, fordi filen så er i cachen.

En Google-søgning på Wink giver dette som første hit:
http://www.debugmode.com/wink/

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 15:48

Den 05-11-06 15.19 skrev Peter Brodersen følgende:
> On Sun, 05 Nov 2006 14:46:36 +0100, Kim Ludvigsen

> Mens den loader, står der "Created by Wink".

Jeg læser normalt aldrig den slags introer, men det havde jo nok været
en fordel her.

> http://www.debugmode.com/wink/

Tak, det ser da meget interessant ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-11-06 17:05

Ivan V. Klattrup wrote:

> Du er inde i printeregenskaberne, det var ikke der jeg skrev du
> skulle hen i anden omgang, men prøv at kigge på
> http://klattrup.dk/ie.htm det forklarer vist mere end tusind ord

1000 tak så fik jeg den! Flot arbejde.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 09-11-06 22:57

Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote:

>I Firefox kan man vælge om man vil printe den aktuelle frame, alle
>frames hver for sig, eller som det ser ud på skærmen ("As laid out on
>the screen").

Hvor vælger man det?
--
Jesper Dybdal, Denmark.