Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE 7
Fra : Bjørn Hansen

Dato : 27-10-06 16:42

Hej gruppe.

Jeg har netop installeret IE 7, men der er en ting der irriterer mig.

Hvis man åbner en browser, skriver en adresse og sætter den til at hente
siden, og herefter åbner en ny browser og f.eks. begynder at skrive en ny
adresse, så vil den første browser automatisk poppe op og blive "aktivt" når
den er færdig med at hente siden. I IE 6 begyndte den bare at blinke blåt i
proceslinjen når siden var færdighentet. - Kan man ikke få IE 7 til det,
eller i det mindste få den til at undlade at poppe op aff sig selv?

Vh
Bjørn

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-10-06 08:56

On Fri, 27 Oct 2006 17:41:41 +0200, "Bjørn Hansen"
<bjhansen.minusspam@email.dk> wrote:

> [...]
>proceslinjen når siden var færdighentet. - Kan man ikke få IE 7 til det,
>eller i det mindste få den til at undlade at poppe op aff sig selv?

Det samme irriterer med ved FF. Man burde kunne kunne vælge at et nyt vindue
ikke kan "stjæle fokus".

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-06 14:18

Den 28-10-06 09.55 skrev Morten Bowman følgende:

> Det samme irriterer med ved FF. Man burde kunne kunne vælge at et nyt vindue
> ikke kan "stjæle fokus".

Det er et styresystem-problem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 28-10-06 16:56

> Det er et styresystem-problem.

Muligvis, men jeg oplevede ikke problemet med IE6.

Bjørn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-06 12:33

Bjørn Hansen skrev:

> [...]
> proceslinjen når siden var færdighentet. - Kan man ikke få IE 7 til det,
> eller i det mindste få den til at undlade at poppe op aff sig selv?

Nu bruger jeg ikke IE så meget og har ikke installeret den nye,
men jeg installerer altid TweakUI som er en udvideklse til
kontrolpanelet i Windows. På et af fanebladene kan man vælge om
en ny applikation skal have lov at stjæle fokus eller kun må
blinke blåt på proceslinjen. Jeg vil gætte på at den kan løse
jeres problem.

Jeg har et link til TweakUI liggende på min hjemmeside:

   http://bertel.lundhansen.dk/windows/windows.php

men det er selvfølgelig ikke altid en god idé at have blind
tillid til andre der lige vil have en til at installere noget
smart. TweakUI kan også findes på Microsofts hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 28-10-06 13:11

> [...]
> jeres problem.
>
> Jeg har et link til TweakUI liggende på min hjemmeside:

Hej Bertel.

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Men jeg tjekkede TweakUI, som jeg allerede
havde installeret, og der var allerede 'hak' i "Prevent applications from
stealing focus". Jeg prøvede endda at fjerne 'hakket' trykke "apply" og så
sætte 'hakket' igen - uden effekt. Måske er TweakUI simpelthen ikke i stand
til at lave disse ændringer i forhold til IE7.

Irriterende er det i al fald.

Bjørn