Genvej til Vis Kilde i FF2
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-06 22:49

Er det bare mig der er blevet vandvittig, eller er genvejen til vis
kilde blevet skiftet fra Ctrl-u til Ctrl-Skift-u i FF2?

I menuen står der stadig Ctrl-u - og på
http://www.mozilla.org/support/firefox/keyboard står der også
stadig Ctrl-u, men på begge de maskiner hvor jeg har lagt FF2 ind,
skal jeg nu trykke Skift-Ctrl-u for at få vist kilden - der sker
intet ved Ctrl-u.

Hvilken genvej virker hos resten af jer? Er der nogen der kan
fortælle hvorfor det er ændret (hos mig/hos alle - alt efter hvad
der er sket).

Tidligere opdagede jeg tilfældigt et lignende skift - hvor man før
skulle bruge Alt+accesskey (til websider med accesskeys), skal man
nu bruge alt+skift-accesskey. Det er heldigvis nævnt under release
notes:
<http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox/2.0/releasenotes/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-06 23:26

Den 26-10-06 23.48 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> Er det bare mig der er blevet vandvittig, eller er genvejen til vis
> kilde blevet skiftet fra Ctrl-u til Ctrl-Skift-u i FF2?

Her virker Ctrl+U.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Pyramide: Blodtørstigt lille bæst...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-06 23:29

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Er det bare mig der er blevet vandvittig, eller er genvejen til vis
> kilde blevet skiftet fra Ctrl-u til Ctrl-Skift-u i FF2?

Begge virker hos mig.

--
Bertel

Fra : Dino

Dato : 27-10-06 11:02

Den 27-10 2006 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.browser:

Også her, WinXP Home.

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-10-06 00:20

On Thu, 26 Oct 2006 23:48:30 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>skulle bruge Alt+accesskey (til websider med accesskeys), skal man
>nu bruge alt+skift-accesskey. Det er heldigvis nævnt under release

Er det ikke kun i nogle linux-distributioner, hvor det er tilfældet?
Hvilket operativsystem/distribution bruger du?

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-06 07:20

Peter Brodersen skrev:

> Er det ikke kun i nogle linux-distributioner, hvor det er
> tilfældet? Hvilket operativsystem/distribution bruger du?

Win XP.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-06 08:59

Den 27-10-06 08.20 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Win XP.

Måske en udvidelse, der bruger samme genvej? Prøv i Firefox' fejlsikrede
tilstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Dos: Lynhurtigt og brugervenligt styresystem...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-06 13:04

Kim Ludvigsen skrev:

> Måske en udvidelse, der bruger samme genvej? Prøv i Firefox'
> fejlsikrede tilstand.

Det er formentlig en udvidelse - i hvert fald virker genvejen i
fejlsikker tilstand.

Eksperimenterer lidt videre...
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-06 23:18

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Eksperimenterer lidt videre...

- så fandt jeg problembarnet: All-in-One Sidebar.

Fejlen er rapporteret og der arbejdes på en løsning:
<http://firefox.exxile.net/forum/viewtopic.php?t=2338>

Så nu er det bare at vælge om man vil undvære en indgroet
tastaturgenvej eller aios' sidebar indtil problemet er løst.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 27-10-06 08:34

> Er det bare mig der er blevet vandvittig, eller er genvejen til vis
> kilde blevet skiftet fra Ctrl-u til Ctrl-Skift-u i FF2?

Ctrl+U virker her.

--
Venligst Erik Nielsen