Hvad går galt på denne side...
Fra : Palle Jensen

Dato : 19-10-06 22:12

Hey,

Jeg har en side der irriterer mig lidt og jeg kan ikke gennemskue om
det er min(e) browser(e) der er årsagen:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=159&a=6326#

Jeg vil gerne se artiklen (HENT ARTIKEL), men der sker intet. Jeg
synes at ane at det er noget javascript, men er ikke sikker. Der
kommer jo ingen fejl eller noget..

Nogen der kan gennemskue det?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-06 22:26

Palle Jensen skrev:

> Nogen der kan gennemskue det?

Mon ikke den der hængelås betyder at artiklen kun er tilgængelig
for abonnenter?

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-10-06 22:39

On 19 okt 2006, Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.software.browser:

> Mon ikke den der hængelås betyder at artiklen kun er tilgængelig
> for abonnenter?

Tjoo.. Det kan jeg så også spørge mig selv om.

Der kunne godt komme en besked om at man skal være logget ind så?

Virker sgu da for ringe at jeg skal abbonere på Gør det selv bladet
for at se et tip på deres hjemmeside!

Nu fandt jeg det under "Guidet rundtur"

"Som abonnent har du adgang til alle artikler og tips på
Gør Det Selv's hjemmeside, når du logger dig ind med dit abonnements-
og postnummer."

Skod.

Men tak for hjælpen da... Blev ikke klogere på at pudse hjørner op,
men alligevel

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Max

Dato : 19-10-06 22:30

Hej Palle

> Jeg vil gerne se artiklen (HENT ARTIKEL), men der sker intet. Jeg
> synes at ane at det er noget javascript, men er ikke sikker. Der
> kommer jo ingen fejl eller noget..

Mon ikke man skal være logget ind for at hente den ?

Mvh Max

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-06 22:27

Palle Jensen skrev:

> Jeg vil gerne se artiklen (HENT ARTIKEL), men der sker intet.
> Jeg synes at ane at det er noget javascript, men er ikke
> sikker. Der kommer jo ingen fejl eller noget..

FF's fejlkonsol:

,--------
| Error: missing ) after argument list
| Source file: http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=159&a=6326#
| Line: 1, Column: 236
| Source code:
| alert('<font size=1,5>Denne artikel er kun tilgængelig for
| abonnenter. Indtast dit abonnementsnummer (uden punktummer) og
| postnummer ovenfor for at logge ind. Som abonnent har du adgang til
| alle artikler og tips på <i>Gør Det Selv</i>'s hjemmeside </font
`--------

IE's fejlkonsol:

,----
| Linje: 193
| Tegn: 237
| Fejl: Tegnet ')' var ventet
| Kode: 0
`----

Operas fejlkonsol viser ikke noget. I alle tilfældene er det en
"skjult" fejl - det vil sige at man kun ser den hvis man åbner
fejlkonsollen. Fejlen ligger i koden på siden - der er altså ikke
noget galt med dine browsere.

Det er i øvrigt et ret håbløst kodet loginsystem - det er ikke en
sikkerhed jeg ville tage penge for at levere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 19-10-06 22:50

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

> Fejlen ligger i koden på siden

Ojj.. ja, programmøren har da vist ikke været helt appelsinfri:

"Failed validation, 77 errors. Below are the results of
attempting to parse this document with an SGML parser.. ":

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.goerdetselv.dk%2FCrosslink.jsp%3Fd%3D159%26a%3D6326%23

Mvh John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-06 23:18

John skrev:

> "Failed validation, 77 errors. Below are the results of
> attempting to parse this document with an SGML parser.. ":

77 valideringsfejl er ikke i sig selv noget særsyn. Men en side der
både kan levere javascriptfejl og er sårbar overfor helt simple
angreb mod loginvalideringen, burde ikke forekomme på en større
side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen