IE7 - Irritationer ved designet
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-10-06 11:53

1. Menu-linien er flyttet ned UNDER adresse-linien?
Hvorfor i alverden dog det?! Det ser jo komplet handicappet ud.
Hvordan får jeg det lavet om?

2. Bjælken med faneblade prøver at lave et eller andet usmart
gennemsigtighedsgrafik, der ikke ser ud til at være lykkedes.
Er det normalt, eller er IE7 inkompatibel med Serious Samurize
eller StarDock ObjectDesktop og/eller WindowBlinds?
(bemærk at jeg har deaktiveret fanebladene, men det hjalp ikke
- problemet er der stadig, som I kan se på nedenstående link).

http://www.blades.dk/IE7.jpg

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : John

Dato : 19-10-06 14:41

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
meddelelse

> 1. Menu-linien er flyttet ned UNDER adresse-linien?
> Hvorfor i alverden dog det?! Det ser jo komplet handicappet
> ud.
> Hvordan får jeg det lavet om?

Skrot dén linje. Det gi'r mere plads på skærmen, og du har
(vistnok) funktionerne andetsteds, fx i tandhjulet. I øvrigt er
der fine tips i Help.

Jeg savner at kunne lukke alle faneblade på én gang, samt at
åbning af ny gruppe rydder alle åbne faner. Nå, måske ligger det
gemt et sted.

Den gode nyhed: IE7 spiller fint sammen med Maxthon browser, der
har disse funktioner.. :)

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-10-06 19:57

On Thu, 19 Oct 2006 15:41:03 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

Jeg savner "Stop" knappen og "Refresh" knappen. Nogen der ved hvordan
de aktiveres? Jeg kan ikke finde muligheden inde i "add or remove
commands".

Jeg savner også den den lille pil i rul-ned-menuen så jeg kan finde
nogle af de sidst indtastede websteder. De kan dog ses ved dobbelklik
på ikonet til venstre for http.

Fra : gil

Dato : 19-10-06 20:05

Karsten Jensen skrev:

> Jeg savner "Stop" knappen og "Refresh" knappen. Nogen der ved hvordan

<esc>, <F5>

--
gil

Fra : John

Dato : 19-10-06 20:14

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org>

> Jeg savner "Stop" knappen

Rødt kryds-icon mellem adressefelt og søgefelt (eller esc)

> og "Refresh" knappen.

To grønne pile-icon mellem adressefelt og søgefelt (eller
genvejstast F5)

> Jeg savner også den den lille pil i rul-ned-menuen så jeg kan
> finde
> nogle af de sidst indtastede websteder.

Der _er_ da en rulle-ned pil.. ?

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-10-06 21:45

On Thu, 19 Oct 2006 21:13:30 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Der _er_ da en rulle-ned pil.. ?

Ahhhhh - for pokker...... Har DUMeter til at ligge i toppen - som lige
skyggede for funktionerne *G*

Fra : John

Dato : 19-10-06 22:36

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i
en meddelelse

> Ahhhhh - for pokker...... Har DUMeter til at ligge i toppen -
> som lige
> skyggede for funktionerne *G*

Hehe.. der er åbenbart trængsel i det lille IE7-hjem.. :))

Mvh John

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-10-06 08:03

Er der nogen der kan sige mig om den dér gennemsigtige tab-bar
skal se sådan ud, eller om det er nogle af mine UI-mods der laver
ballade?

http://blades.dk/IE7.jpg
http://blades.dk/IE7-tab.jpg

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-10-06 07:31

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i
Lw_Zg.5$5h4.1@news.get2net.dk :
> Er der nogen der kan sige mig om den dér gennemsigtige tab-bar
> skal se sådan ud, eller om det er nogle af mine UI-mods der laver
> [...]

Jeg har nu skiftet til Firefox. Den har et dejligt simpelt design,
og har ingen problemer med mine UI-mods.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-10-06 12:15

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Jeg har nu skiftet til Firefox. Den har et dejligt simpelt design,
> og har ingen problemer med mine UI-mods.

Hehe..
Se dét er jo tale der er til at forstå
Jeg kunne da godt have overvejet IE7, men nu kan jeg se at det er der ingen
grund til længere.

Også her fungerer Firefox fint, og med bl.a. udvidelser til faneblade vha
Tabbrowser Extensions, og med Flashblock til.at lukke for de evindelige
flash-animationer, er jeg godt tilfreds

Venlig hilsen
Henrik

Fra : John

Dato : 22-10-06 15:52

> [...]

> Jeg har nu skiftet til Firefox. Den har et dejligt simpelt
> design,
> og har ingen problemer med mine UI-mods.

Så må denne oplysning interessere dig og andre FF-brugere:

Den seneste måned har Mozilla haft tre testversioner af Firefox
ude blandt brugerne. Den senste, der blev lanceret for halvanden
uge siden, var tilsyneladende så tilfredsstillende hos
testpersonerne, at det er dén, der nu får det officielle stempel
som Firefox 2.0. En kilde i firmaet oplyser, at det bliver muligt
at hente den fra tirsdag aften dansk tid:

Hele nyheden: http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=811558/

Mvh John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-10-06 16:49

On Thu, 19 Oct 2006 23:36:17 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Hehe.. der er åbenbart trængsel i det lille IE7-hjem.. :))

Ja, 19" kant-til-kant er ikke nok i dag *S*

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-06 09:11

John wrote:
> [...]
> der fine tips i Help.
>
> Jeg savner at kunne lukke alle faneblade på én gang, samt at

Du kan højreklikke på en fane og vælge "close other tabs" - ved ej, om der
er en tastfunktion til det.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : John

Dato : 22-10-06 13:11

> [...]

> 1. Menu-linien er flyttet ned UNDER adresse-linien?
> Hvorfor i alverden dog det?! Det ser jo komplet handicappet

(Trompet-fanfare) Ratatataaaa..:

This simple registry change puts the menu bar in IE7 on top,
where it should be :
http://majorgeeks.com/IE7_Menu_Move_d5306.html

Mvh John :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-10-06 08:24

John <nogen@pladderballe.ok> skrev i
453b5fdf$0$13971$edfadb0f@dread15.news.tele.dk :
> [...]
> meddelelse

> (Trompet-fanfare) Ratatataaaa..:
>
> This simple registry change puts the menu bar in IE7 on top,

Hehe.
Smukt :)