IE blokerer for at jeg kan hente en harmlø~
Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 17:04

Hvad går der lige galt for Bill Gates og hans kumpaner?
Hvorfor blokerer Internet Explorer for at jeg kan hente en harmløs pdf-fil
fra TDC.

Hvordan fjerner jeg Microsofts blokeringer - gerne dem alle, så jeg selv kan
beslutte hvad jeg vil se og hvad jeg vil hente? Jeg er gammel nok til selv
at bestemme...

Torben

Fra : John

Dato : 18-10-06 17:09

"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvorfor blokerer Internet Explorer for at jeg kan hente en
> harmløs pdf-fil fra TDC.

Hvilken?

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 17:19

> "Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i en
> meddelelse

> Hvilken?

Jeg vil hente en liste over kanaler på kabelnetet, men uanset hvad jeg gerne
vil hente, så synes jeg ikke at Microsofts produkter skal godkende det, og
derfor vil jeg slå ALT deres "sikkerhed" fra. Jeg kan godt varetage min egen
o´g min computers sikkerhed.

Nu kommer spørgsmålet lige igen: Hvordan får jeg slået ALT deres såkaldte
sikkerhed fra en gang for alle?

Torben

Fra : Leonard

Dato : 18-10-06 17:24

"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> wrote:

>Hvordan fjerner jeg Microsofts blokeringer - gerne dem alle, så jeg selv kan
>beslutte hvad jeg vil se og hvad jeg vil hente? Jeg er gammel nok til selv
>at bestemme...

Hvis du vil helt af med alle Microsofts særheder så må du nok
installere et andet styresystem. Alternativt kan du installere en
anden browser. Du kan også gå en tur i Funktioner - Indstillinger -
Sikkerhed - Avanceret og vælge den laveste sikkerhed, men du kommer
ikke helt af med det hele. Det gør du heller ikke i andre browsere.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 17:29

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sikkerhed - Avanceret og vælge den laveste sikkerhed, men du kommer
> ikke helt af med det hele. Det gør du heller ikke i andre browsere.

Tak for svaret - Har prøvet den laveste, og alligevel vil den bestemme over
mig, så IE er nok skrottet i fremtiden - Farvel B. Gates og kumpaner

Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-06 17:44

Den 18-10-06 18.29 skrev Torben R. Soerensen følgende:

> Tak for svaret - Har prøvet den laveste, og alligevel vil den bestemme over
> mig, så IE er nok skrottet i fremtiden - Farvel B. Gates og kumpaner

Det kunne jo være, problemet er et andet, end det du tror. Men det kan
vi jo ikke sige noget om, eftersom du åbenbart ikke vil fortælle os,
hvilken fil, du forsøger at downloade. At fortælle det er en
kaneloversigt, hjælper ikke stort, giv os i stedet et link til siden, og
hvis det er en lang side, eller hvis der er flere pdf'er på den, så
fortæl os, hvor på siden eller hvilken af pdf'erne det drejer sig om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:19

> [...]
> lang side, eller hvis der er flere pdf'er på den, så fortæl os, hvor på
> siden eller hvilken af pdf'erne det drejer sig om.

Jamen Kim, det kan du have ret i. Jeg prøver med et link her, men kan slet
ikke regne ud om det link virker:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T19803866311139157735379_actionOverride=%2Fportlets%2Fprivat%2Ftvchannelinformation%2FshowPrograms&_windowLabel=T19803866311139157735379&_pageLabel=P11200666311138966474793

Her vælger jeg så 'Roskilde amt' og 'Roskilde amt' endnu en gang. Nu er jeg
fremme ved en side som viser kanalerne på kabeltv i Roskilde amt og her er
mulighed for at klikke for at downloade kanallisten som pdf-fil, men når jeg
vil det så, meddeler den mig at IE har blokeret for at hjælpe mig.

Hvordan hulen kan jeg hente denne pdf-fil?

Torben

Fra : Max

Dato : 18-10-06 21:30

Hej Torben

> Hvordan hulen kan jeg hente denne pdf-fil?

Intet problem her, men det er vel ikke en XP firewall der
laver problemet for dig ?

Mvh Max

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:30

> Hej Torben

> Intet problem her, men det er vel ikke en XP firewall der
> laver problemet for dig ?
>
> Mvh Max

Det vil jeg lige undersøge...

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:31

> Hej Torben

> Intet problem her, men det er vel ikke en XP firewall der
> laver problemet for dig ?
>
> Mvh Max

Windows firewall er slået fra

Fra : Max

Dato : 18-10-06 21:43

Hej Torben

> Windows firewall er slået fra

Hvad Windows, IE og Adobe Reader køre du med ?

Mvh Max

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:47

> Hej Torben

> Hvad Windows, IE og Adobe Reader køre du med ?
>
> Mvh Max

Win XP - IE 6.0.2900.2180...og en masse mere... Adobe når den aldrig frem
til, så det er vel nærmest underordnet

Fra : Max

Dato : 18-10-06 21:58

Hej Torben

> Win XP - IE 6.0.2900.2180...og en masse mere... Adobe når den aldrig
> frem til, så det er vel nærmest underordnet

Jeg ved ikke med Adobe, det kunne jo være den gjorde noget ved IE,
men mon ikke det er Norton eller windows firewall der laver problemet ?

Mvh Max

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 19-10-06 06:20

> Hej Torben

> Jeg ved ikke med Adobe, det kunne jo være den gjorde noget ved IE,
> men mon ikke det er Norton eller windows firewall der laver problemet ?
>
> Mvh Max

Det hjalp at højreklikke det rigtige sted og rette i nogle indstillinger jeg
fik anbefalet af Asbjørn M. Nielsen, og mange tak for det. Men om jeg kan
huske noget som helst af alt dette næste gang Internet Explorer eller
Windows XP tager over og vil bestemme over mig og min computer, tvivler jeg
meget stærkt på, og så er jeg på herrens mark igen og bliver meget
frustreret.

Denne gang var det en lidt ligegyldig pdf-fil - en programoversigt til
kabeltv - men en anden gang er det måske ikke så ligegyldigt.... Jeg forstår
ikke hvorfor de gør som de gør. Lad dog brugerene selv bestemme!

Lad som default ALT være tilladt, og så kan brugeren jo under
installationen, hvis man ønsker det, vælge at man gerne vil tilrette et
eller andet 'sikkerhedsniveau'

Fra : Leonard

Dato : 19-10-06 09:11

> [...]

>Lad som default ALT være tilladt, og så kan brugeren jo under
>installationen, hvis man ønsker det, vælge at man gerne vil tilrette et

Det har man jo forsøgt, men det virker ikke. Den almindelige bruger
har ikke styr på om en ubeskyttet PC sender spam og vira rundt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-06 09:51

Leonard skrev:

> Det har man jo forsøgt, men det virker ikke. Den almindelige bruger
> har ikke styr på om en ubeskyttet PC sender spam og vira rundt.

Først må jeg sige at jeg ikke genkender Torbens problem.

Dernæst vil jeg sige at når den almindelige bruger let bliver
ramt af orme og virus, så skyldes det i høj grad at Windows er
sat usikkert op som standard. Det er helt bagvendt at man så
bagefter klister diverse programmer på for at rette op på de
grundlæggende fejl.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-06 21:36

Torben R. Soerensen skrev:

> Windows firewall er slået fra

Har du et "internet security"-program kørende? Det kan fx være
Norman, Norton eller McAfee?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:44

> Har du et "internet security"-program kørende? Det kan fx være
> Norman, Norton eller McAfee?
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Ja Norton

Fra : Leonard

Dato : 18-10-06 21:57

"Torben R. Soerensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> wrote:

>Ja Norton

Prøv at slå den fra.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 19-10-06 06:21

> Prøv at slå den fra.
>
> --
> med venlig hilsen
> Leonard - http://leonard.dk/

Jeg tror ikke det havde hjulpet, men løsningen er opnået, som beskrevet
andetsteds.

Torben

Fra : Peter T.

Dato : 18-10-06 19:22

Torben R. Soerensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvorfor blokerer Internet Explorer for at jeg kan hente en harmløs
> pdf-fil fra TDC.

Hvad er det, der nøjagtigt sker, når IE nægter at lade dig hente pdf'en?
Og sker det også på andre sider med pdf-filer?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:22

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, der nøjagtigt sker, når IE nægter at lade dig hente pdf'en?
> Og sker det også på andre sider med pdf-filer?
>
> --
> Mvh. Peter T.

Der kommer en bjælke øverst og en BLIP lyd. Der står at Internet Explorer
vil hjælpe mig med at blokere for denne farlige kanaloversigt fra TDC. Den
skriver også at jeg kan klikke for instillinger, men der sker intet uanset
hvor lystigt jeg klikker

Jeg ved ikke om det vil ske andre steder fordi min maskine er helt
re-installeret. Problemet har ikke været her før, men det er det så altså nu
og det er frustrerende.

Torben

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 18-10-06 21:41

Torben R. Soerensen skrev:

> [...]
>skriver også at jeg kan klikke for instillinger, men der sker intet uanset

Højre-klikker du?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 21:55

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse

> Højre-klikker du?
>
> --
> Asbjørn M. Nielsen

Nu kom jeg ind hvor jeg kan ændre opsætning for deres irriterende
blokering - tak for det. Det hjalp at højreklikke....

Torben

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 18-10-06 22:03

> Højre-klikker du?
>
> --
> Asbjørn M. Nielsen

Jeg har nu ændret opsætningen som Windows beskrev, da jeg først fandt frem
til det ved at højreklikke på det korrekte tidspunkt, og nu verker det sgu'

Tak for hjælpen til jer alle - hvor er det frustrerende når computeren tager
styringen og vil vælge hvad jeg må og ikke må (cencur)

Torben

Fra : Max

Dato : 18-10-06 22:13

Hej Torben

> Tak for hjælpen til jer alle - hvor er det frustrerende når
> computeren tager styringen og vil vælge hvad jeg må og ikke må
> (cencur)

Fint at du fik det til at virke, men husk at det første valg er dit, nemlig
valget af styresystem og software, du har jo valgt et system og en
software der i en god mening prøver at beskytte dig og guderne skal
vide at mange brugere har brug for alt den hjælp de kan få :)

Mvh Max

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 19-10-06 06:26

> [...]
> software der i en god mening prøver at beskytte dig og guderne skal
> vide at mange brugere har brug for alt den hjælp de kan få :)

Jeg har en bærbar computer og jeg ved sgu ikke hvor heldigt det vil være at
skifte styresystemet på den maskine - Kan ikke overskue hvordan den så vil
te sig.
Men ja, valget er mit, jeg kan jo udelukke Wirus XP m.fl. og alle programmer
tilknyttet Microsoft. Da størstedelen af resten af verden benytter dette
styresystem og dertil udviklede programmer, så tror jeg det er udelukket.

Lykken vil være den dag monopolet bliver frataget Bill Gates m.fl.

Torben