Er DDR2 på i945-chipset altid dual chan
Fra : Beeblebrox

Dato : 29-11-06 23:04

Hej folkens

Det lidt besynderlige spørtsmål skyldes at jeg har kig på to modeller:

MSI 945GT Speedster-A4R
<http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=721>

Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH
<http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2292&ProductName=GA-8I945GMMFY-RH>

Og hvor de på gigabytes side skriver at det er dual channel, så skriver
de intet på msi's side. Jeg er p.t. mest tændt på msi-boardet men *ikke*
hvis det sker på bekostning af dual channel ram.

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 01-12-06 18:37

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> intet på msi's side. Jeg er p.t. mest tændt på msi-boardet men *ikke* hvis
> det sker på bekostning af dual channel ram.

MSi boardet understøtter single channel ram.

se manual her:
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=624&kind=3

mvh
Bri@n