Ny pc
Fra : Henrik

Dato : 26-11-06 15:43

Hej
Jeg skal købe noget nyt hardware fordi det jeg har er brudt sammen. Jeg
vil gerne høre meninger om mit påtænkt køb. Pc'en vil jeg bruge til
videoredigering, windows media center 2005(og opgradere til 'Vista
Ultimate' når den udkommer), sjældent spil og masser af kontorarbejde.
Jeg tænker på at genbruge dele fra min gamle pc. Der er tale om
opbygning af en budget-pc

Det nye:
Core 2 Duo E6400 2.13 GHz
ASRock 775DUAL-VSTA (http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm)

Palit GeForce 6200 Agp 8x (passivt-kølet vigtigt!)
Maxtor DiamondMax 10 250 GB
-> Pris 3141 kr. med fragt

Genbrug:
3 x maxtor ATA-133
Samsung pc2700 RAM
NorthQ 40001Ext 400W
LG IDE Dvd-brænder
Hauppauge 150 MCE
Soundblaster Live
Diskette

Jeg regner med at kunne køre Windows Media Center 2005 på dette setup.

-Vil jeg kunne opgradere til Vista Ultimate og køre den på det hardware?
-Understøtter Vista mon det grafikkort?
-Hvordan skal jeg forvente det vil køre?

mvh Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-06 20:45

On Sun, 26 Nov 2006 15:43:08 +0100, Henrik <xxxxx@xxx.com> wrote:

> [...]
> -Understøtter Vista mon det grafikkort?
>-Hvordan skal jeg forvente det vil køre?

Tja,

Boardet kræver DDR II RAM og dine gamle er vist DDR, så du kommer til
at købe ny RAM. Og det biver vel omkring 1200 kr for 1 GB...

Boardet har både AGP og PCI Express porte. Udmærket ide hvis man vil
genbruge sit gamle AGP kort. Men det er rent ud sagt galimatias at
købe et AGP-kort. Vil du absolut have et nyt grafikkort bør det være
PCI.

----

Mit råd skal være. Drop opgraderingen. Og stå tidligt op onsdag så du
står først i køen når Aldi åbner.

http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_48/OFF01.HTM

Det koster noget mere end du har budgetteret med. Men regner du ny RAM
og Vista med, tror jeg det er både billigere og bedre....