usb-spareskinneproblem virker ikke på msib~
Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 18:01

hej alle jeg har et vandkølsystem sat til min pc så det er meget
vigtigt at det tænder samtidigt og helst også slukker samtidigt som
computeren det skulle gerne være automatisk det hele.

problemet er at når jeg slukker computeren slukker vandkøl modem osv
som skulle slukke samtidigt ikke

jeg har haft to tvskinner nu er nr 2også holdt op med at slukke for
vandkøleren når jeg slukker pcen

så nu prøvede jeg at sætte en usbspareskinne til igen (jeg har to af
dem da jeg troede at den første var i stykker) så jeg ved at den
virker hvis jeg slukker computeren slukker vandkøleren ikke, men hvis
jeg tager usbstikket ud af computeren efter den er slukket så slukker
vandkøleren .

så det må være noget med at der er spænding på usbstikkene selv når
computeren er slukket, det læste jeg et sted, og der rådede de til at
man skulle sætte en adapter fra usb til keyboardstikket, det har jeg
prøvet det er så det samme.

har nogen en ide om hvad jeg kan gøre ? det er helt klart pga
bundkortet jeg har før haft asus hvor det virkede, men efter jeg fik
msi har det ikke virket, jeg har en ven som også har skiftet fra asus
til msi hans usbskinne virker heller ikke mere.

er der noget jeg kan indstille i bios ? hvad gør jeg håber at nogen
kan hjælpe.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-11-06 18:35

> [...]
> computeren er slukket, det læste jeg et sted, og der rådede de til at
> man skulle sætte en adapter fra usb til keyboardstikket, det har jeg

Det er helt almindeligt.

3 Løsningsforslag:

* Køb et USB indstikskort til ca 100 kr og sæt strømspareskinnen dertil.
* Nogle computere kan man slå USB power allways on/off i bios.
* Prøv med en keyboard til USB converter.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 19:34

On Wed, 22 Nov 2006 18:35:18 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Det er helt almindeligt.
>
>3 Løsningsforslag:
>
>* Køb et USB indstikskort til ca 100 kr og sæt strømspareskinnen dertil.
>* Nogle computere kan man slå USB power allways on/off i bios.

jeg starter med at prøve med bios ellers indstikkortet , keyboard til
USB converter har jeg prøvet det virkede ikke men de andre to vil jeg
prøve tak for tippet

Fra : not@home.se

Dato : 22-11-06 20:28

<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>* Nogle computere kan man slå USB power allways on/off i bios.
>* Prøv med en keyboard til USB converter.

jeg har lige været inde og kigge i min bios og kunne kun finde disse
to muligheder for at ændre på noget med usb :

1 : usb controller : enabled

2 : usb device legacy support : disabled

vil det nytte noget at ændre på en af disse to ?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-11-06 19:38

> [...]
>
> 1 : usb controller : enabled
>
> 2 : usb device legacy support : disabled
>
> vil det nytte noget at ændre på en af disse to ?
Nej.

Fra : not@home.se

Dato : 23-11-06 20:00

så var jeg forbi computercity i dag og købte et pci til usb-kort det
var godt nok lidt dyrt men nu virker det sku jeg har slukket den 2
gange hvor det virkede så regner/håber på at det bliver ved med at
virke tak for rådene til alle sammen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-11-06 18:09

not@home.se wrote:
> [...]
> var godt nok lidt dyrt men nu virker det sku jeg har slukket den 2
> gange hvor det virkede så regner/håber på at det bliver ved med at

44 kr.
85 kr incl porto.

Fra : not@home.se

Dato : 29-11-06 17:51

On Fri, 24 Nov 2006 18:08:49 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=12199
>
>44 kr.
>85 kr incl porto.
nå der kunne jeg have sparet 150 kr nå det er for sent men
computercity er pissedyrt ingen tvivl om det