Nyt bundkort med CPU
Fra : Johs

Dato : 20-11-06 22:06

Jeg har kig på dette Asrock Bundkort:

ASRock 939Dual-SATA2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=...

Mit system består pt af:
AMD Barton 2500XP
1GB PC3200 RAM,
Creative Ti4200 64 MB
Mainboard: Asrock K7S8X R3.0

Jeg vil gerne kunne genbruge mit RAM, HDD og mit Ti4200 AGP kort (må vente
et par mdr med at købe nyt gfx).

Folk har været ret utilfreds med kortet men da jeg ikke kan finde andre
mainboards der både har PCIe og AGP så er der ikke rigtig noget alternativ.

Regner med at smide en AMD 3700 64bit i:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

virker som det bedste buy iøjeblikket.

Men kan jeg bruge den Zalman køler som jeg pt har monteret på min nuværende
AMD 2500 Barton eller skal jeg også til at investere i en ny Zalman? Det er
vel ikke muligt passivt at køle en 3700+?

Fra : JK

Dato : 21-11-06 09:00

Det er helt sikkert, at det er asrock, du skal til. Når du skal have
AGP og DDR.

De har også et til s775 (core2)
http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

Men nu læste jeg lige i går, at til spil performer en X2 AMD lige op
med Core2, når clockfrekvens er ens.

http://www.tekbunker.com/index.php?option=com_content&task=view&id=252&Itemid=57

Nye toner !

Men jeg synes jo, at core2 med 65 nm er en lidt bedre teknik. Nu
kommer AMD jo også, men det er på AM2 platformen.

mvh

John