Heatpipes på Asus Striker Extreme
Fra : Hans

Dato : 18-11-06 14:03

Jeg ved godt dette bundkort først kommer på markedet i begyndelsen af
december, men spørger alligevel hvis der nu skulle være nogen som sidder med
det rent fysisk:

Er der nogen som ved hvor høje de tre heatpipes omkring cpusoklen er, målt
fra selve printet?

Spørgsmålet går nemlig på, om en ThermalRight Ultra-120 køleprofil har den
førnødne frihøjde.

Hans

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 18-11-06 14:12

Hans skrev i melding

> Er der nogen som ved hvor høje de tre heatpipes omkring cpusoklen er, målt fra selve printet?

Sorriiii

> Spørgsmålet går nemlig på, om en ThermalRight Ultra-120 køleprofil har den førnødne frihøjde.

Jeg fikk nettopp inn Ultra-120 som jeg skal forsøke montere på Asus p5wdg2 ws pro.
Vet ikke om det går . . .

Kan det tenkes Thermaltake Big Typhoon VX 120 får plass på Striker Extreme ??

Fra : Hans

Dato : 18-11-06 14:26

Sveinar Ånes wrote:
> Hans skrev i melding

> Sorriiii

> Jeg fikk nettopp inn Ultra-120 som jeg skal forsøke montere på Asus
> p5wdg2 ws pro. Vet ikke om det går . . .

Det tror jeg ikke bliver noget problem.

> Kan det tenkes Thermaltake Big Typhoon VX 120 får plass på Striker
> Extreme ??
Det gør den ganske givet, men den er slet ikke i samme klasse som Ultra-120.

Hans

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 18-11-06 14:35

Hans skrev i melding
> Det gør den ganske givet, men den er slet ikke i samme klasse som Ultra-120.

I flg. tester på Xbitlabs er det ikke stor forskjell - se her
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/5-cool.html

Idag har jeg Thermaltake Sonic Tower på min E6700.

Fra : Hans

Dato : 18-11-06 14:45

Sveinar Ånes wrote:
> Hans skrev i melding
>
> I flg. tester på Xbitlabs er det ikke stor forskjell - se her
> http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/5-cool.html

Ultra-120 er såvidt jeg kan se ikke med i denne test.

> Idag har jeg Thermaltake Sonic Tower på min E6700.

Den er jeg så rimelig sikker på ikke kan være på Striker Extreme.

Hans

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 18-11-06 21:49

Hans skrev i melding
> [...]
> Spørgsmålet går nemlig på, om en ThermalRight Ultra-120 køleprofil har den førnødne frihøjde.

Se på de bildene her: http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1674_1.html
Er heatpipene over ca. 5 cm høy får du problemer med Ultra-120.