Boot problemer med ABIT AI7 - code 5D
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 12:07

Hejsa

Jeg er løbet ind i problemer med knægtens maskineri
MB er et ABIT AI7

Det ser ud til grafikkortet (Tyan ATI 9600 Pro) er delvist stået af
Blæseren på gfx starter ikke
Nogen gange får jeg et boot billede på skærmen
Nogen gange ingenting eller checksum error advarsel blipbåt fra MB
Der sidder en kraftig alu køler på kortet

Lader jeg maskinen "køle af" så kommer til boot billede og koden 5D

Det er her i boot forløbet
1. Initialize Init_Onboard_Super_IO
2. Initialize Init_Onboard_AUDIO

Nogen ideer?
Jeg har et andet AGP kort (TI 4200) jeg kan sætte i

Jeg vil lige høre om der er et lille håb?
Eller der er andre ting jeg kan prøv

btw 5D er lidt for tidligt i forløbet til at jeg kan komme ind i bios

pft/Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 14:50

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg har et andet AGP kort (TI 4200) jeg kan sætte i

Den kører nu (fejlsikret tilstand - da driverne skal skiftes)

> Eller der er andre ting jeg kan prøv

Jeg er lidt usikker på det her
Efter jeg skiftede kort havde jeg samme
Jeg resatte bios slukkede for maskinen og flyttede jumperen tilbage - samme
resultat
Jeg prøvede at genstarte/slukke starte igen - og pludselig kom den videre
til 75 og ny billede på skærmen - og jeg kunne komme ind i bios - hurra

Så hvad nu? Et TI-4200 er jo nedtur :)
Maskineriet står for udskiftning sidst i januar under alle omstændigheder

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 17:59

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
Smide det oprindelige kort i måske ...

.... og det virker :)

Jeg har nu skruet en 60mm blæser på tyan kortet, det kunne lige lade sig
gøre
Så må den køre de par måneder

Den oprindelige blæser er gået vindvejen ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!