Skal have ny CPU :-)
Fra : Brian K

Dato : 18-11-06 01:52

Hejsa

Lige nu har jeg:
AMD Athlon 64 Processor 3200+

Mit bundkort understøtter følgende:

a.. Socket: 939
a.. Supports AMD AMD Athlon64, Athlon64 FX, and Sempron processors
a.. Supports Newcastle:4000 + and above
a.. Supports Claw Hammer: 3000+, 3200+ and 3400+ and 3700+

Men jeg har været væk fra CPU markedet i 5 år - så jeg aner ikke en bøjet
fis om hvad der er hvad.

Jeg skal have mere KRAFTER til mine spil, udpakning af filer, osv, osv - har
3 GB Ram og et godt grafikkort - nu er det så blevet CPU'ens tur - hvad skal
jeg vælge for at få en mærkbar forbedring?

mvh
brian

Fra : Jeppe Høiby

> Jeg skal have mere KRAFTER til mine spil, udpakning af filer, osv, osv - har
> 3 GB Ram og et godt grafikkort - nu er det så blevet CPU'ens tur - hvad skal
> jeg vælge for at få en mærkbar forbedring?

Hvis du laver rigtig meget multitasking, kan du måske mærke forskel ved
at få en X2 (det burde dit bundkort understøtte), ellers skal du skifte
både bundkort, CPU og RAM til fx Core 2 Duo for at mærke forskel.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : JK

Dato : 18-11-06 21:29

On Sat, 18 Nov 2006 01:52:22 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> [...]
>3 GB Ram og et godt grafikkort - nu er det så blevet CPU'ens tur - hvad skal
>jeg vælge for at få en mærkbar forbedring?

En X2 3800+ - 4600+ til socket939 kan du stadig købe (X2 er dual core
hos AMD). Med udgangen af dette år stopper al produktion af CPU'er til
socket939.

Det betaler sig også med en sata2 harddisk, hvis du ikke har det
allerede, - og styresystemet skal også være på den.
Evt. raid0 med 2 harddiske, hvis du kan styre det med en ordentlig
backup.

mvh

John

Fra : Brian K

Dato : 07-01-07 22:49

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> allerede, - og styresystemet skal også være på den.
> Evt. raid0 med 2 harddiske, hvis du kan styre det med en ordentlig

Hej

Så jeg vil ikke kunne mærke forskel på det jeg har nu og på en AMD Athlon 64
4000+ (lige nu har jeg AMD Athlon 64 Processor 3200+), eller hvad?

mvh
brian

Fra : Jeppe Høiby