Nyt bundkort til Core2Duo
Fra : John

Dato : 15-11-06 21:42

Hej

Så er der efterhånden kommet et fornufigt udvalg af bundkort til
Core2Duo (E6600), som jeg har besluttet mig for at købe.

Jeg har kigget på et par bundkort fra Asus, og så et bundkort fra Intel.

Indtil nu har jeg kun besluttet mig for følgende:

Intel Core2Duo E6600 og WesternDigital Raptor 150 GB HDD som systemdisk.
Jeg har endnu ikke lagt mig fast på RAM, grafikkort m.m.

Maskinen skal primært bruges til redigering af musik og video, samt
mindre krævende funktioner.
Maskinen skal ikke bruges til store krævende spil, og jeg har ikke
planer om at overclocke.

Jeg var egentlig brændt varm på ASUS P5W DH Deluxe
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s775-7/mb-p5wdh.html

- men er nået frem til, at det vel egentlig er overkill at købe det
bundkort, da jeg næppe kommer til at udnytte kortets faciliteter.

Så har jeg kigget på følgende to kort:

ASUS P5B-E
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s775-10/mb-p5b-e.html

Intel Lemont DP965LT
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s775-10/mb-boxdp965ltck.html

Umiddelbart hælder jeg mest til det billige Asus-kort (ASUS P5B-E), men
spørgsmålet er om jeg får noget ud af, at ofre det ekstra på ASUS P5W DH
Deluxe, eller om jeg måske ligefrem får lige så meget ud af
Intel-bundkortet.

Jeg har hidtil brugt Asus og har været meget godt tilfreds.

Hvordan er Intel i forhold til Asus?

Mvh

John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-11-06 22:15

John wrote:
> Hej
>
> Så er der efterhånden kommet et fornufigt udvalg af bundkort til
> Core2Duo (E6600), som jeg har besluttet mig for at købe.

Måske

- kender det ikke, men det har HDMI out og det vil jo være godt ved video,
men måske overkill.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : John

Dato : 20-11-06 01:42

Michael Lund Sørensen skrev:

> Måske
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240528
>
> - kender det ikke, men det har HDMI out og det vil jo være godt ved video,
> men måske overkill.

Det er lige det.
Men der følger også trådløs net med det dyre Asus-kort. Det mangler jeg
i forvejen, så det tæller også med til fordelene ved kortet.

Mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 18-11-06 12:42

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (E6600), som jeg har besluttet mig for at købe.
>
> Jeg har kigget på et par bundkort fra Asus, og så et bundkort fra Intel.

Så vil jeg anbefale Gigabyte GA-965P-DS4
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=238205#

Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte det. Har en E6600 i det.

Mogens

Fra : John

Dato : 20-11-06 01:47

Mogens skrev:

> Så vil jeg anbefale Gigabyte GA-965P-DS4
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=238205#
>
> Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte det. Har en E6600 i det.

Jeg kender intet til Gigabyte. Men det gør jo ikke nødvendigvis mærket
dårligere :)

Jeg vil i hvert fald kigge nærmere på det. Det ser også ud til at
opfylde mit ønske om at der gerne må være FireWire.

Mvh

John