Powersupply til asus K8N-VM
Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-06 09:51

Jeg købte igår ovenstående bundkort, og en Sempron 2800+.

Da alt var forbundet (rigtigt tror jeg), kunne motherbrædtet ikke starte op.
Blæsere går igang, men ellers sker der intet. Der kommer ikke lys i power
lampen og der bippes ikke.

Jeg havde en PSU (400w NorthQ) liggende, og jeg tror og håber det er den der
ikke kan trække skidtet. På bundkortet er der et 24 pins stik til power, men
min PSU har kun 20 pin. Der står i manualen til bundkortet at man godt kan
bruge en 20pins PSU, men at den skal så kunne levere min 15A. Jeg mener, at
der uden pakken til min PSU står 4A

Nu kommer jeg så til spørgsmålet.

Ved mange af de psu-er man kan se hos shg, står der 20-24 pins. Vil det sige
at begge stik følger med, eller er det et mellemled ?

Vil det være forventeligt en ny PSU kan få liv i brædtet eller tyder
ovenstående fejlforløb på at det er mig der har klokket i det, og ødelagt et
eller andet under installationen ?

Der er desuden isat 2*1 gb Kingston ram (der normalt kører fint sammen med
en Prescott 3,4 ghz)
Der er onboard grafikkort, men jeg han også forsøgt med et andet PCIe
Jeg har ellers pillet alt fra.

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 14-11-06 11:32

On Tue, 14 Nov 2006 09:50:56 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> [...]
>Blæsere går igang, men ellers sker der intet. Der kommer ikke lys i power

Har du husket det lille ekstra strømstik med 4 ben som mange bundkort
har? Da jeg glemte det stik havde min PC de samme symptomer.

>Ved mange af de psu-er man kan se hos shg, står der 20-24 pins. Vil det sige
>at begge stik følger med, eller er det et mellemled ?

Sidst jeg købte en PSU, en NorthQ, var stikket delt så de sidste 4 ben
kunne skubbes af når de ikke skulle bruges.

>Vil det være forventeligt en ny PSU kan få liv i brædtet eller tyder
>ovenstående fejlforløb på at det er mig der har klokket i det, og ødelagt et
>eller andet under installationen ?

Det er sikkert bare strøm den mangler.

Du kan også evt. prøve med en 20 - 24 pin adapter og så stadig
bruge din nuværende PSU. Sådan en adapter koster ikke meget.

mvh Mads

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-06 11:44

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> Har du husket det lille ekstra strømstik med 4 ben som mange bundkort
> har? Da jeg glemte det stik havde min PC de samme symptomer.

Jo jo.

> Sidst jeg købte en PSU, en NorthQ, var stikket delt så de sidste 4 ben
> kunne skubbes af når de ikke skulle bruges.

Den jeg har, har kun det ene 20 pins. Og så den 4 bens atxpwr (tror jeg den
hedder)

> Det er sikkert bare strøm den mangler.
>
> Du kan også evt. prøve med en 20 - 24 pin adapter og så stadig
> bruge din nuværende PSU. Sådan en adapter koster ikke meget.

God ide, var ikke klar over man kunne få en sådan. Vil lige søge lidt.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-06 11:47

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> Du kan også evt. prøve med en 20 - 24 pin adapter og så stadig
> bruge din nuværende PSU. Sådan en adapter koster ikke meget.
>
> mvh Mads

Det skal lige siges, at jeg ikke har jeg som sagt ikke har haft en
konverter. Men bare troet at 20 pins stikker skulle sættes i så det passede

tsk tsk tsk

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 14-11-06 12:33

On Tue, 14 Nov 2006 11:47:14 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Det skal lige siges, at jeg ikke har jeg som sagt ikke har haft en
>konverter. Men bare troet at 20 pins stikker skulle sættes i så det passede

Sådan en koster typisk en 30 - 40 kr så hvis det er nok er detjo en
billig løsning

F.eks.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800449

mvh Mads

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-06 12:42

> Sådan en koster typisk en 30 - 40 kr så hvis det er nok er detjo en
> billig løsning
>
> F.eks.
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800449

Ja, jeg har ikke så langt derover.

Og tak forøvrigt for at have hjulpet mig med at spare en 3-400 kroner til en
nu PSU (måske)

--

Med venlig hilse

Bjarne K

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-11-06 09:17

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Vil det være forventeligt en ny PSU kan få liv i brædtet eller tyder
> ovenstående fejlforløb på at det er mig der har klokket i det, og ødelagt
> et eller andet under installationen ?

Nå, det var mig der hvade klokket i det. Nogle af benene var bøjet, og
selvom det blev rettet ud, og passer perfekt (nu), i soklen, kom der ikke
liv i maskineriet (også med den nye20-24 konverter). CPU'en er jo nok stået
af, så jeg har bestilt en ny cpu, mother board, og strømforsyning.

Så må jeg teste lidt baglæns og så returnere de ting der ikke blev brug for.

For det skal f....... virke.

Bjarne K.