USB HD ændre Boot rækkefølgen
Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-11-06 12:22

Hej i gruppen

Jeg har et irriterende problem som jeg håber at nogen her kan hjælpe mig
med.

Problemet er at når jeg tilslutter en extern HD via USB, så vil computeren
altid forsøge at boote på dette drev hvilket den sevlfølgelig ikke kan da
der ikke er noget operativsystem på dette drev, så skal jeg lige en tur ind
i BIOS for at ændre boot rækkefølgen for at det virker igen og så virker det
fint indtil jeg tager USB disken fra og tilslutter den igen.
Inde i BIOS står den eksterne USB disk altid som nr. 1 på listen over HD
når den bliver tilsluttet.

Mit bundkort er Asus A7V880 og jeg har tilsluttet 2 stk. Sata Hd'er samt 2
optiske drev på den sekundære IDE kanal. den primære IDE kanal er disabled i
BIOS.

Er der en måde at ændre dette så jeg ikke skal ind i BIOS og rette dette,
jeg ved godt det ikke er det store problem at ændre i BIOS men andre i
familen bruger også Computeren og jeg vil helst ikke have at de piller i
BIOS.

M.v.h.
Thomas Hansen

Fra : Hans

Dato : 12-11-06 13:14

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> dette, jeg ved godt det ikke er det store problem at ændre i BIOS men
> andre i familen bruger også Computeren og jeg vil helst ikke have at

Hvis Asus ikke har fået rettet denne bug i den nyeste bios, så er der ikke
noget at gøre ved det. A8V Deluxe og P4C800-E havde den samme fejl indtil
tilpas mange klagede i deres forum, hvorefter Asus endelig fik det rettet.

Hans

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-11-06 15:09

Hej Hans

Så er der nok ikke meget at gøre da det er seneste BIOS (1009) jeg bruger,
der er dog en beta 1010 men jeg kan ikke se nogen steder hvad der er rettet
i denne beta version.
Tak for svaret, jeg må jo nok leve med det.

Thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-11-06 15:37

> [...]
> tilpas mange klagede i deres forum, hvorefter Asus endelig fik det rettet.

Flashede lige beta versionen og der er ingen forskel øv øv.

Thomas.