Micro ATX bundkort i et ATX kabinet?
Fra : Steen F.

Dato : 08-11-06 16:28

Kan man montere et Micro ATX bundkort i et ATX tower kabinet? Altså, er
hullerne med standard mellemrum, så selv et lille micro atx bundkort kan
mponteres i et alm. 50 cm høj tower?

Hilsen Steen

Fra : Mads

Dato : 08-11-06 16:54

On Wed, 8 Nov 2006 16:27:49 +0100, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

>Kan man montere et Micro ATX bundkort i et ATX tower kabinet? Altså, er
>hullerne med standard mellemrum, så selv et lille micro atx bundkort kan
>mponteres i et alm. 50 cm høj tower?
>
>Hilsen Steen

I de kabinetter som jeg har haft fingre i var der
stemplet et eller flere bogstaver ved hvert hul i
bagpladen. Nede i hjørnet stod der så noget i
retning af : "ATX = A - Micro ATX = B osv

Skulle man så montere et Micro ATX bundkort
skulle man altså bare skrue afstandsstykker i
alle de huller der var mærket med B

Jeg har endnu ikke set et tower kabinet hvor
der ikke kunne monteres et Micro ATX kort

mvh Mads

Fra : Kim S

Dato : 09-11-06 14:38

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man montere et Micro ATX bundkort i et ATX tower kabinet? Altså, er
> hullerne med standard mellemrum, så selv et lille micro atx bundkort kan
> mponteres i et alm. 50 cm høj tower?

Det mener jeg godt man kan,men idéen med et MicroATX-kort
går lidt fløjten, ik' ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 00:02

Kim S wrote:
> Det mener jeg godt man kan,men idéen med et MicroATX-kort
> går lidt fløjten, ik' ?

Micro ATX er måske billigere end ATX bundkort? Kan være derfor?