firewire installation ???
Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 06-11-06 17:52

Jeg har haft et problem med mit bundkort, men det er løst. Jeg pillede
dengang alle dele ud, incl en firewire port i et pci slot. Når jeg nu sætter
firewiren i igen vil maskinen ikke boote særlig langt, bootprocessen går i
stå. Jeg ar prøvet at skifte et tv-kort ned i den pågældende pci, men det
virker fint, så det er ikke pci-indgangen som fejler noget. Jeg har kun
installeret porten én gang tidligere og tror at jeg dengang blot satte det
i, men jeg kan huske forkert.
Er der nogen der har en idé?

Carsten

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 06-11-06 18:24

"Carsten Troelsgaard" <carsten.troelsgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejler noget. Jeg har kun installeret porten én gang tidligere og tror at
> jeg dengang blot satte det i, men jeg kan huske forkert.

Jeg har lige sat firewiren i min anden pc, og det funker uden videre.
Grunden til firewiren er import af hd-video ... kræver god hardware-plads,
programel og maskinydelse, alt sammen tilgodeset på den pc som ikke vil
acceptere firewiren.
Kan det på nogen måde have forbindelse til at cpu'en er skiftet? Begge
cpu'er er intel, den ene dual core og den anden pentium 4, hhv 2,8 og
3,0GHz. Efter reparatørens undersøgelse var mit tidligere problem en
nedbrudt strømforsyning ... han sagde forøvrigt at jeg ikke skulle købe en
(extra) firewire, for 'den ville jeg blive ked af' (jeg ville koble de to
maskiner sammen). Hvis ingen af jer har en idé skal reperatøren få lov at
forklare sig yderligere.

Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-11-06 18:25

"Carsten Troelsgaard" <carsten.troelsgaard@mail.dk> wrote:

> [...]
>installeret porten én gang tidligere og tror at jeg dengang blot satte det

Det er muligt der går ged i ACPI opsætningen når firewire kortet sætte i
pci-bussen...

I så fald vil det hjælpe at nulstille configurationen: Enten gennem en
BIOS indstilling (ofte benævnt 'clear PnP information i ESCD'), eller på
den hårde måde ved at nulstille hele CMOS'en ved at flytte reset
jumperen frem-og-tilbage...

<mlr>

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 07-11-06 17:50

> [...]
>
> I så fald vil det hjælpe at nulstille configurationen: Enten gennem en
> BIOS indstilling (ofte benævnt 'clear PnP information i ESCD'),

Der er ikke noget der ligner. Eftersom det kedelige alternativ er at resette
CMOS var det alligevel lidt pivet af mig ikke at prøve .. lidt forskelligt

> eller på
> den hårde måde ved at nulstille hele CMOS'en ved at flytte reset
> jumperen frem-og-tilbage...

øv, øv. øv, men på den anden side
--- DET VIRKER ---
så tak for hjælpen