Hvad CPU kan jeg smide i mit bundkort?
Fra : Klaus G.

Dato : 05-11-06 17:19

Hej.

Jeg har et MSI K8N Neo2 bundkort med en 939Socket, og har pt en Athlon64
3500+ CPU...

Hvad CPU'er kan jeg bruge på det bundkort? Alle som har Socket939? Eller er
det noget jeg skal være opmærksom på?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-11-06 17:37

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>3500+ CPU...
>
>Hvad CPU'er kan jeg bruge på det bundkort? Alle som har Socket939? Eller er

Det bedste sted at få den slags oplysninger er manualen - eller
alternativt på MSI website. Sidstnævnte sted kigger man efter nyeste
BIOS.

<mlr>

Fra : Klaus G.

Dato : 05-11-06 19:06

Hej.

Fandt følgene:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=650

"Supports 64-bit AMD® OpteronT, AthlonT 64 X2 Dual Core, AthlonT 64 FX,
AthlonT 64 processor (Socket 939)
.. Supports up to 3500+, 3800+ Athlon 64 FX 53(55), or higher CPU"

Vil det sige at jeg f.eks. kan købe de her CPU'er:

Hvis ja, hvad for en er så at fortrække, og hvorfor? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 07-11-06 16:48

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142539
>
> Hvis ja, hvad for en er så at fortrække, og hvorfor? :)

Jeg må indrømme, at jeg er for doven til at slå alle mulige links op, som
folk sender. Men gå efter en 65W udgave, og ikke en 90W udgave. Så må dit
budget afgøre hvor hurtig den kan blive. Jeg synes ikke der er meget ekstra
kraft i dualcore cpuen, men det kommer måske med nyere O/S?

/Claus