Kan bundkort tage 3 ud af 4 RAM?
Fra : 2

Dato : 03-11-06 09:59

Hej har bundkort ASUS A8V Deluxe med 4 RAM sokler, og har nu
2x512 MB pc3200 Kingston RAM i og virker fint. Men har så en helt ny
Crucial Ballistix 512 MB Blok endnu (helt ny ombyttet på garanti,
uoppakket) Vil den kunne køre samme med Kingston og kan bundkortet
tage bare 3 ud af RAM blokke?
I manual står bare at man skal sætte RAM i den 1.blå så 2. blå og at
der er 4 ialt og man skal køre dual ved flere RAM blokke i.

Kan bundkortet køre med fx 3x512 MB kingston RAM som er ens eller er
næste step så 4x512 MB?
For så vil jeg gerne bytte Ballistix 512 MB til noget Kingston RAM,
eller et 8XAGP grafikkort med mere RAM end 128Mb, eller en større
harddisk.

Men kommer an på hvad ASUS A8V Deluxe kan klare?

Torben

Fra : Hans

Dato : 03-11-06 14:14

2 wrote:

> [...]
> harddisk.
>
> Men kommer an på hvad ASUS A8V Deluxe kan klare?

Det kan kun køre med 1, 2 eller 4 moduler.

Hans

Fra : 2

Dato : 03-11-06 17:49

>Det kan kun køre med 1, 2 eller 4 moduler.
>
>Hans

OK tak for svaret igen til dig Hans

Fra : Kim S

Dato : 05-11-06 00:04

> Det kan kun køre med 1, 2 eller 4 moduler.

Jeg tror godt det kan køre med 3 moduler.
Det sker intet ved at prøve. RAM'en kører
blot ikke dual-rate når der er et ulige antal RAM i.

Mvh, Kim