Er Socket A bundkort helt væk?
Fra : Mads

Dato : 29-10-06 12:50

Hej

Jeg tænkte på at bygge en reserve PC af nogen gamle stumper somjeg har
liggende, bla. en gammel AMD Thunderbird 1200 MHz CPU med 266MHz FSB,
men jeg synes ikke lige jeg kan finde et bundkort der passer.
Er den type bundkort blevet helt umulige at finde? Ja, jeg ved godt
CPU'en er gammel, men når jeg nu har alle de andre stumper og maskinen
kun skal bruges til lidt Internet, så skulle det jo helst gøres så
billigt som overhovedet muligt.

mvh Mads

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-10-06 13:12

Mads wrote:

> [...]
> CPU'en er gammel, men når jeg nu har alle de andre stumper og maskinen
> kun skal bruges til lidt Internet, så skulle det jo helst gøres så

Tjah, skal det være nyt, så gå på edbpriser.dk, og søg på bundkort til
Athlon XP, så får du 6 stk. op.
Og ellers kig i news:dk.marked.privat.edb.intern eller i den blå avis, der
skulle du sagtens ku' få fat i noget..

Venlig hilsen
Henrik

Fra : JK

Dato : 29-10-06 17:33

On Sun, 29 Oct 2006 12:50:04 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>CPU'en er gammel, men når jeg nu har alle de andre stumper og maskinen
>kun skal bruges til lidt Internet, så skulle det jo helst gøres så

Demoshop har nogle.
http://www.demoshop.dk/page69.htm

Den biostar er udmærket.

Men på edbpriser.dk under Hardware og bundkort. Der indstiller du
socketA og får også en hel buket.

Alle vegne er det til DDR ram, nu om dage.

mvh

John

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 30-10-06 09:34

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> CPU'en er gammel, men når jeg nu har alle de andre stumper og maskinen
> kun skal bruges til lidt Internet, så skulle det jo helst gøres så

Jeg har et Soltek SL75-DRV4 liggende - med onboard lyd samt eftermonteret
passiv Zalmankøling på chipset = nul blæserstøj.

Gå ind på flg. side.

http://www.soltek.de/soltek/news/index.php

Klik på downloads - herefter mainboards - vælg socket A/Via chipset/ - under
modelname vælger du så motherboardet.

Der ligger manuel til download, så kan du vurdere om det er det du har brug
for.

Har lige opgraderet så bundkortet virker perfekt.

Hvad vil du give?

Mvh. Flemming
Kbh. NV.

Fra : Mads

Dato : 30-10-06 10:22

On Mon, 30 Oct 2006 09:33:36 +0100, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

>Har lige opgraderet så bundkortet virker perfekt.
>
>Hvad vil du give?
>
>Mvh. Flemming
>Kbh. NV.

Hej

Tjae, hvad med 250,- inkl. porto ?

Et nyt kort koster jo kun 300 + porto

Men vi er Off Topic nu, så du må hellere kontakte mig på mail.
mo44veng63@gvd45net.88dk ( fjern tal )

mvh M.