Identifikation af noname socket a mobo, SI~
Fra : Johannes[7430]

Dato : 29-10-06 03:30

Hej gruppe!

Den her slags mysterier plejer jeg at finde underholdende, men nu
er jeg ved at gi' op....

Jeg har et noname kort, det "mest nonamede" jeg har set til dato
og kan ikke finde ud af hvem der har lavet det, eller hvilke CPU'er
det max kan ta. Chipset'et er et SIS730 men ellers er der ingen hjælp
på selve kortet, ingen model, tal, navn, nothing.

CPU-Z er fuld af ingenting der hvor mobo vendor, model og serial
skulle stå. Laver jeg et text dumb står der oss' bare unknown.

Den kører PT med en Duron 900

CPU-Z filen: http://johslt.homepage.dk/nonamemobo.htm

Så hvis nogen kan fortælle mig hvem der har lavet det,
eller vigtigst: den kraftigste CPU der kan bruges ville
det være fantastisk

Har fundet en enkelt kort med samme chipset,
(Asus A7S-VM ) men da der jo er forskel på
kort går jeg ikk' udfra man uden viddere
kan bruge samme "kompabilitets liste"

Anyone?

MVH Johannes.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-10-06 11:06

"Johannes[7430]" <johannes@AndersAndIkast.mine.nu> wrote:

> [...]
>det max kan ta. Chipset'et er et SIS730 men ellers er der ingen hjælp
>på selve kortet, ingen model, tal, navn, nothing.

Der er absolut intet i den udskrift der giver et hint om fabrikantet.

Men da den har en AMI BIOS burde dette værktøj løse problemet:

http://www.ami.com/support/mbid.cfm

<mlr>

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-10-06 11:33

"Johannes[7430]" <johannes@AndersAndIkast.mine.nu> skrev i
en meddelelse
> [...]
>det max kan ta. Chipset'et er et SIS730 men ellers er der ingen hjælp
>på selve kortet, ingen model, tal, navn, nothing.

Måske Everest kan vise lidt mere:

http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en

Fra : LNC

Dato : 29-10-06 14:01

http://www.jetway.com.tw/evisn/download/driver/index-2.htm
Mvh Lars
> [...]
>
> Har fundet en enkelt kort med samme chipset,
> (Asus A7S-VM ) men da der jo er forskel på
> kort går jeg ikk' udfra man uden viddere

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Johannes[7430]

Dato : 29-10-06 16:35

> Der er absolut intet i den udskrift der giver et hint om fabrikantet.

Defor jeg skrev

> Men da den har en AMI BIOS burde dette værktøj løse problemet:

Det gjorde det! Godt nok ikk model nummeret, men:
Hsing Tech Enterprise Co., Ltd.
Så efter lidt frem og tilbage er jeg ikke i tvivl om at kortet er et
PC Chips M810(V7.0a) ,der sad et rev 7.0a klistermærke på kortet

Tak for hjælpen!