Hvad køber man
Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 10:36

Hej

Nu er det ved at være noget tid siden jeg sidst har opgraderet min computer
så jeg ville lige hører hvad man køber idag for at have noget der kan køre
de nyeste spil, jeg ved godt det ikke er nok med Mb men det er også
grafikkort, cpu, ram og harddisk og evt lydkort med mindre det kan betale
sig at købe et Mb med lyd onboard

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Kim S

Dato : 26-10-06 15:25

"Preben Christensen" <dunder@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de nyeste spil, jeg ved godt det ikke er nok med Mb men det er også
> grafikkort, cpu, ram og harddisk og evt lydkort med mindre det kan betale

Langt de fleste MB har lydkort nu om dage.
Det nyeste er Dual-processorer, Intel Core 2 Duo f.eks.
Se efter socket 775 eller 939 til hhv. Intel eller AMD.
Harddisk hedder SATA >300Gb
Grafikkort er PCIe, og kan ikke fås stort nok...

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 26-10-06 15:27

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se efter socket 775 eller 939 til hhv. Intel eller AMD.
> Harddisk hedder SATA >300Gb
> Grafikkort er PCIe, og kan ikke fås stort nok...

Glemte lige: RAM, skal være min. 1Gb, gerne 2 eller 4Gb.
Skal passe til bundkortet...

Mvh, Kim

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-06 21:00

> "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige: RAM, skal være min. 1Gb, gerne 2 eller 4Gb.
> Skal passe til bundkortet...
>
> Mvh, Kim

Hej

Mange rak for svaret

Venlig hilsen

Preben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-06 13:01

> [...]
> Mb men det er også grafikkort, cpu, ram og harddisk og evt lydkort
> med mindre det kan betale sig at købe et Mb med lyd onboard

Det kan slet ikke betale sig at opgradere. Køb en helt ny maskine i Aldi,
TDC eller Elgiganten.

Samtidig er onboard lydkort som oftest ganske gode. Kun hvis man er musiker
eller lydproducer har man behov for andet lydkort. Min medion pc har onboard
lyd fra Intel,( 6 kanaler med dolby og hele grisseriet) og det er endda
"high defenition", og det spiller hamrende godt, og kan endda sammenlignes
med mine langt dyrere kort, som er lavet specielt til lydproduktion.

Så anerkendte mærker har normalt glimrende lyd.

Jeg er meget sikker på, at Aldi har computere på tilbud om 2-3 uger. De har
altid en supermaskiner i november måned, så det kan næppe vare længe. Hvis
du regner med alle komponenter, så kan du ikke bygge billigere selv.
Samtidig har du i aldi ofte tre års garanti.

Claus