ram enkelt eller dobbelt?
Fra : Mark Jensen

Dato : 22-10-06 11:42

Jeg købte for nylig en computer hos DELL, men til min egen irritation
fik jeg ikke taget den ekstra mængde ram med som jeg så savner nu.

Hvordan ligger det med ram? Jeg har 512 nu, og vil gerne have
yderligere 512. Og helst gerne i en enkelt klods. Er dette muligt.
Jeg mener der sidder 2 i nu, 2 * 256 altså. Og jeg vil gerne sætte 1
512 oveni.

Her lidt specifikationer om min computer
D10C5211
Dimension C521 AMD SE 3400 (1.8GHz, 256K) 210-16806
256 mb to 512 mb

Det skulle være DDR2 ram. Kan jeg købe en almindelig DDR2 ramklods på
512 så?

Fra : Mark Jensen

Dato : 22-10-06 11:44

On Sun, 22 Oct 2006 12:42:25 +0200, Mark Jensen <sadasa@mail.dk>
wrote:

Der står også følgende på min følgeseddel

"512MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x256MB] Memory"

Er man nødt til at følge dette dobbeltmønster ved udvidelse?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-10-06 13:43

Mark Jensen wrote:

> [...]
>
> "512MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x256MB] Memory"
>
> Er man nødt til at følge dette dobbeltmønster ved udvidelse?

Ikke nødvendigvis, men det vil i de fleste tilfælde give bedre performance
hvis du gør. Men hvorfor går du ikke efter 2x 512 istedet? 1 gb RAM er ikke
alverden og hvis du senere vil opgradere skal du af med nogle af dine 256
mb moduler og de er temmelig værdiløse til den tid.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.