Nyt bundkort med PCI express?
Fra : Johs32

Dato : 22-10-06 11:10

Hejsa jeg har et system bestående af:
AMD Barton 2500XP, 512 PC3200 RAM, Creative Ti4200 64 MB, Mainboard: Asrock
K7S8X R3.0

Jeg kunne godt tænke mig et nyt mainboard så jeg kan montere et PCI Express
graffikkort men stadig bevare min CPU og RAM. Er dette muligt?

Tror jeg i sin tid gav 300 kr for mit nuværende mainboard og det fungere
upåklagligt, findes der stadig lige så gode priser på et mainboard med PCI
Express?

Mvh
Johs

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-10-06 13:52

Johs32 wrote:

> [...]
>
> Tror jeg i sin tid gav 300 kr for mit nuværende mainboard og det fungere
> upåklagligt, findes der stadig lige så gode priser på et mainboard med

Hvis den er socket A kan det nok ikke lade sig gøre. Jeg har ihvertfald ikke
set nogen chipssets der kan det.

Hvis den er socket 754 kan de sagtens fås, selvom de nok bliver en smule
dyrere.

Men uanset hvilken socket din CPU sidder i, så er den en udøende race, så
hvorfor køber du ikke et hurtigere AGP grafikkort nu og venter til du kan
skifte hele skidtet?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.