Fejl koder på ECS K7VMM+
Fra : René Lønstrup

Dato : 18-10-06 21:56

Hej,

Jeg skulle til at sætte en ældre maskine (der tidligere har fungeret uden
problemer) op for min bror, da det viste sig at den ikke ville boote op. Den
viser intet på skærmen, og udsender tre beep lyde (ca. 1 sekunds varighed
pr. stk.) efterfulgt af en lille pause, derefter de 3 beep lyde igen osv.
osv.
Jeg har prøvet at pille PCI-lydkortet ud, grafikkortet (der er onboard
grafik på, så den burde kunne starte uden), pillet HDD, floppy samt DVD fra,
flyttet rundt på RAM-stangen (1 stk. 512mb PC2700 DDR) samt pillet den helt
ud, uden forskel på fejl-koden. Har desuden prøvet at clear'e CMOS uden
held.

Nogle ideer om hvad der er galt? Manualen nævner ikke fejlkoderne (eller
også har jeg ikke kunnet finde dem deri).

Specs:

Mobo: ECS K7VMM+ v.3.1
CPU: AMD Athlon XP 2000+ (Palomino)
RAM: 512mb DDR PC2700
Grafik: Geforce4 TI4200 128mb AGP
PSU: NorthQ NQ4001AT 400W (helt ny)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 22:40

"René Lønstrup" <[fornavn]@[efternavn].net> skrev i en meddelelse
> Hej,

klip...

> Nogle ideer om hvad der er galt? Manualen nævner ikke fejlkoderne (eller
> også har jeg ikke kunnet finde dem deri).

Der kan måske være lidt hints at hente her:
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

mvh Ebbe

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-10-06 23:23

Ebbe [7000] wrote:
> Der kan måske være lidt hints at hente her:
> http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Okay, det ser umiddelbart ud til at være dårlig RAM. Jeg må lige prøve at
hive en stang ud af en af mine maskiner i morgen (eller... senere i dag
hedder det vel nu) og se om det hjælper.

Tak for hjælpen!