Sort skærm
Fra : LarsS

Dato : 14-10-06 18:41

Jeg har pludselig intet billede på skærm..
1) Skærm virker
2) Grafikkort virker
3) PC kører iøvrigt fint

Jeg kan tilgå alt (undtagen BIOS og opstart) via fjernstyring fra 2nd PC.

Hvad kan være forklaring/hvad kan jeg gøre ?

/LarS

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-06 18:59

"LarsS" <Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> wrote:

>Jeg har pludselig intet billede på skærm..
>1) Skærm virker
>2) Grafikkort virker

Hvis skærm og grafikkort virker hver for sig må det jo være forbindelsen
i mellem dem, dvs kablet der er problemet....

En anden mulighed er at skærmfrekvenserne er opsat så det er uden for
skærmens arbejdsområde. Men det plejer at medføre en advarselsmeddelse
på skærmen...

NB, du skriver at computeren fungerer via fjernskrivebordet -
Fjernskrivebordet anvender ** ikke ** grafikkortet, så du kan ikke ad
den vej konkludere at skærmkortet fungerer: Du skal teste op mod en
anden skærm...

<mlr>

Fra : LarsS

Dato : 14-10-06 19:36

Michael Rasmussen skrev:

> Hvis skærm og grafikkort virker hver for sig må det jo være forbindelsen
> i mellem dem, dvs kablet der er problemet....

Nej kabel er okay - isat 2nd PC er der billede på skærm...

> En anden mulighed er at skærmfrekvenserne er opsat så det er uden for
> skærmens arbejdsområde. Men det plejer at medføre en advarselsmeddelse
> på skærmen...

?? Ja det var de jo ikke mens det virkede...

> [...]
> Fjernskrivebordet anvender ** ikke ** grafikkortet, så du kan ikke ad
> den vej konkludere at skærmkortet fungerer: Du skal teste op mod en

okay, men jeg har prøvet med et andet fungerende skærmkort.
(iøvrigt fjernbetjener jeg via NetOp eller Radmin).
Det var mest for at fortælle at jeg på den måde ved at PC fungerer perfekt - men
altså med sort skærm... MEGET mystisk.

Tak for input

/LarS

Fra : LarsS

Dato : 14-10-06 22:11

Nu virker det igen: Jeg aner ikke hvorfor, jeg rodede med at skifte grafikkort
og rykkede i alle kabler. Så var den der. Nu har jeg samme opsætning som
tidligere og det virker stadigt...

/LarS