hvilket mb i stedet for p4c800 deluxe?
Fra : Frank

Dato : 13-10-06 14:09

Hejsa,

Jeg skal til at udskifte mit gamle Asus P4C800 Deluxe bundkort, men jeg
er i tvivl om hvilket jeg skal vælge i stedet, så min nuværende ram, cpu
og grafikkort passer til.

Mit problem er, at mit nye grafikkort (gforce 7600 GS AGP) ikke fungerer
sammen med bundkortet. Så vidt jeg kan forstå på Nvidia og Asus, så er
det noget med at AGP'en på bundkortet ikke er 100% kompatibel fordi det
er et gammelt bundkort, og da jeg ikke kan skalere AGP-hastigheden ned i
bios til x4 i stedet for x8, er der ikke andet at gøre end at skiftet
bundkort. Problemet består i, at når grafikkortet viser 3D, så går der
højst et par minutter, så begynder der at komme "artifacts" dvs.
voldsomme grafikfejl og regnefejl i 3D'en. Det kan "løses" ved at ændre
i grafikindstillingerne, f.eks. opløsning eller farvedybde, men kun et
par minutter før det går amok igen. Dette sker i alle spil og 3D
programmer og er et kendt problem hos Nvidia.

Er der nogen der har et par gode forslag til hvad jeg skal vælge af
nyere bundkort? Det skal helst have samme cpu socket, kunne tage samme
ram og have AGP.

Mvh Frank

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 16-10-06 13:07

Hej Frank

Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål.
Vil blot høre om du er interesseret i at sælge dit P4C800 når du får fat på
et nyt?

Hilsen Christer

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 17-10-06 10:44

Christer Rasmussen skrev:
> Hej Frank
>
> Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål.
> Vil blot høre om du er interesseret i at sælge dit P4C800 når du får fat på
> et nyt?
Jeg har muligvis en til salg, hvad byder du

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 17-10-06 11:20

Ligen inden P4P800SE blev taget af edbpriser kostede det vist ca. 450kr.
Hvis dit kort også er et P4C800 skal jeg ud at have en ram stang mere, så er
mit bud 250kr + porto.
Hvis der følger ram med bundkortet kan vi finde en anden pris.
Skriv til mig på kryster@"slet"it.dk

Fra : Madsen58

Dato : 17-10-06 12:18

Christer Rasmussen wrote:
> Ligen inden P4P800SE blev taget af edbpriser kostede det vist ca.
> 450kr. Hvis dit kort også er et P4C800 skal jeg ud at have en ram
> stang mere, så er mit bud 250kr + porto.

Hvorfor en stang ram mere?
Desuden har P4C800 E deluxe intel 875P chipsæt mod P4P800SE intel 865PE,
P4C800E deluxe har også en ekstra Raid kontroller, så pris sammen ligning af
de to kort er ikke den bedste.

--
Hilsen Madsen

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 17-10-06 23:18

Hvad jeg har kunne læse mig frem til kræver P4C800 Dual RAM mens P4P800 kan
køre med en blok, ved ikke om jeg har læst forkert.

Fra : Madsen58

Dato : 17-10-06 23:33

Christer Rasmussen wrote:
> Hvad jeg har kunne læse mig frem til kræver P4C800 Dual RAM mens
> P4P800 kan køre med en blok, ved ikke om jeg har læst forkert.

Du kan fint køre med en ram blok.
--
Hilsen Madsen

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 17-10-06 15:13

Christer Rasmussen skrev:
> [...]
> mit bud 250kr + porto.
> Hvis der følger ram med bundkortet kan vi finde en anden pris.

hvis du finder en som vil forære sit P4C800-E DELUXE kort væk til 250kr
så ring lige...

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 18-10-06 12:48

Som skrevet kender jeg ikke nyprisen, men havde set 400kr for et P4P800SE,
og gik ikke ud fra at der var den store forskel på de to kort.
Men hvis det kan køre med en 400Mhz 512MB RAM blok vil jeg godt give mere
for kortet, så hvad havde du regnet med at tage for det?