RAM til Bundkort
Fra : Kim S

Dato : 11-10-06 15:26

Har bestilt et Asus bundkort med 975X chipsæt.
Det kan tage PC2-5300 og PC2-6400 RAM.
Opnår men (i praksis) nogen forbedring i ydelse med
den ene i.f.t. den anden RAM-type ?

Mvh, Kim

Fra : JK

Dato : 12-10-06 09:34

On Wed, 11 Oct 2006 16:26:02 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Har bestilt et Asus bundkort med 975X chipsæt.
>Det kan tage PC2-5300 og PC2-6400 RAM.
>Opnår men (i praksis) nogen forbedring i ydelse med
>den ene i.f.t. den anden RAM-type ?

Ja, men du skal indstille den ram hastighed, der svarer til ram
specifikation, i bios. Ellers opnår du ingenting.

Det kan du roligt regne med at din bundkort bios kan.

Jeg mener ikke, at der er den store prisbøf forbundet med at købe
pc-6400 mere. F.eks. noget DDR2 pc6400 fra Adata. 2 x 1Gb er passende
og kan tåle Windows Vista.

Kan også købes hos svenske databutikken.com hvor prisen er 1075 sv.
kr. pr. Gbyte.

mvh

John