Chipset, DMA og Intel Application Accelera~
Fra : Kent

Dato : 07-10-06 13:50

Hej

Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort.............

Jeg opdagede ved en tilfældighed, at DMA ser ud til at være
slået fra på et af mine drev. Det var Nero Infotool, der viste det.
Det ville jeg så gerne slå til, men fanebladet "Avancerede
indstillinger" i "Enhedshåndtering" var der bare ikke for
"Primary IDE Channel" og "Secondary IDE Channel" under
"IDE ATA/ATAPI-controllere".

Jeg fandt så ud af, at dette skyldes Intel Application Accelerator v. 2.1,
som jeg har på computeren. Den tager over og styrer. Samtidigt
fandt jeg ud af, at DMA sikkert alligevel var aktiveret for drevet,
idet Nero Infotool skulle være kendt for at vise forkerte oplysninger,
når Intel Application Accelerator samtidigt er installeret.

Nå - men jeg ville så opdatere Intel Application Accelerator, og den
nyeste version var 2.3 (jeg har Intel 845E chipset). Jeg afinstallerede
2.1, genstartede computeren, installerede 2.3 og genstartede så igen.

SÅ gik blev der ellers blå skærmen, men jeg fik ikke at se, hvad der
stod, før computeren bootede igen. Sådan gjorde den nogle gange,
uden jeg trykkede på noget, men til sidst startede den da op i
Windows normal tilstand.

Ja, så var jeg blevet lidt bange, så jeg sprang altså tilbage til før
afinstallationen af 2.1 via et systemgendannelses-punkt, som jeg
havde oprettet forinden. Heldigvis! Nu håber jeg bare, at
computeren er 100% som før.............

Hvad har I at sige om dette??????? Kommentarer?????

Har vi noget at bruge Intel Application Accelerator til? Synes I
jeg skulle installere 2.3 igen? Andre forslag?

Jeg har i øvrigt Windows XP SP2.

Jeg vil blive meget glad for alle kommentarer og råd. Jeg er ikke
så stærk indenfor EDB .

Det skal siges, at jeg også har postet dette indlæg i
dk.edb.system.ms-windows, men jeg har endnu ikke fået svar.
Måske fordi spørgsmålet er offtopic dér - det er jeg i tvivl om,
om det er. Eller også er det måske offtopic HER . Hvis det
er, håber jeg I vil guide mig i den rigtige gruppe......... Tak.

Vh
Kent

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 12-10-06 00:42

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det er. Eller også er det måske offtopic HER . Hvis det
> er, håber jeg I vil guide mig i den rigtige gruppe......... Tak.

På Intels hjemmeside står der:

1.. Intel® Application Accelerator version 2.3 does not support the Intel®
845MP and Intel® 845MZ chipsets. For support, use Intel® Application
Accelerator version 2.2.2.
Ved så ikke om det er præcist dit chipset.
Man kan både få IAA med og uden raidsupport.

Mvh. Flemming