Bundkort med PCI-E, hvilket ?
Fra : condrup.eu

Dato : 01-10-06 16:33

Hej Gruppe!

Står og skal opgradere nyt GF kort, i denne forbindelse skifter jeg fra AGP
til PCI-E.

Jeg skal derfor have et nyt bundkort, men hvilket kan anbefales til dette ?
Jeg har pt. et ASUS A8V Deluxe, de RAM blokke der sidder i det, kan de
bruges i et nyt bundkort eller skal de skiftes ud samtidigt ?

På forhånd tak!

Mvh Ole C.

Fra : JK

Dato : 01-10-06 18:54

On Sun, 1 Oct 2006 17:33:06 +0200, "condrup.eu"
<kontakt@FJERNCAPScondrup.eu> wrote:

> [...]
>Jeg har pt. et ASUS A8V Deluxe, de RAM blokke der sidder i det, kan de
>bruges i et nyt bundkort eller skal de skiftes ud samtidigt ?

Sålænge du vælger socket 939, kan du bruge DDR ram. Med socket AM2 er
det altid DDR2 ram.

Du kan sagtens finde et bundkort for socket 939 med pci-e.

Skal du have SLI ?

så abit KN8 sli eller uden sli: KN8
eller tilsvarende asus.

Men situationen for cpu'erne er sådan, at produktionen til s939
stopper med årets udgang.

Desuden er det sådan, at du til s939 kun kan få dual core der trækker
85 watt, medens du for sAM2 kan få dual core der trækker både 65 watt
og 35 watt.

Single core kan du få til s939 som trækker 65 watt, f.eks. 3500+.

Så det ved jeg ikke, hvad du synes om. Desuden kommer der 65 nm CPu'er
for socket AM2 på markedet fra december, De trækker generelt mindre
strøm, ligesom Intel core2.

mvh

John

Fra : condrup.eu

Dato : 01-10-06 20:40

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så det ved jeg ikke, hvad du synes om. Desuden kommer der 65 nm CPu'er
> for socket AM2 på markedet fra december, De trækker generelt mindre

Tak John! :)

Til at begynde med, så vil jeg helst kunne genbruge mine RAM og min 3200+
AMD 64 (Evt. opgradere CPU en anelse mere), så bare et bundkort der kan
anbefales til dette.. :) Hvad er modstykket fra ASUS til Abit KN8? Bundkort
og RAM kan jeg så altid senere skifte igen, da jeg så allerede har et PCI-E
GF kort..

Mvh Ole

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> og RAM kan jeg så altid senere skifte igen, da jeg så allerede har et PCI-E

Jeg vil anbefale A8N32-SLI Deluxe:
<http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=226&model=744&modelmenu=1>

Det har jeg selv kørt med i over ½ år, og har været rigtig godt
tilfreds. Dog med X2 3800+ og 2 GB RAM.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : condrup.eu

Dato : 01-10-06 23:26

"Jeppe Høiby" <invalid@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har jeg selv kørt med i over ½ år, og har været rigtig godt tilfreds.

Hej Jeppe!

Tak for rådet, det bliver nok det så.. :) Der er også plads til lidt CPU
opgraderinger hen af vejen.. Nu hvor nyt GF kort bliver den største post er
det rart man kan genbruge sine RAM og CPU lidt endnu :)

Med venlig hilsen
Ole C.

Fra : Jeppe Høiby

> Tak for rådet, det bliver nok det så.. :) Der er også plads til lidt CPU
> opgraderinger hen af vejen.. Nu hvor nyt GF kort bliver den største post er
> det rart man kan genbruge sine RAM og CPU lidt endnu :)

Hej Ole,

Må jeg spørge, hvorfor du ønsker at opgradere? Så vidt jeg husker, så
fotograferer du en del, skal maskinen bruges til billedbehandling, eller
andre ting?

Hvilke kort forventer du i øvrigt at smide i maskinen?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : condrup.eu

Dato : 03-10-06 16:01

> [...]
> andre ting?
>
> Hvilke kort forventer du i øvrigt at smide i maskinen?

Nej, har intet med billedbehandling at gøre, der er det bare RAM og monitor
der tæller :) - Jeg vil gerne have et 7900GTX eller GTO 512MB kort i, derfor
jeg er nødt til at skifte til nyt MB med PCI-E.. RAM og CPU (AMD 64)
beholder jeg så lidt endnu. Det er udelukkende til spil :)

Mvh Ole

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> jeg er nødt til at skifte til nyt MB med PCI-E.. RAM og CPU (AMD 64)
> beholder jeg så lidt endnu. Det er udelukkende til spil :)

Ah, ja underholdning skal der jo til Jeg går ud fra det er 3D-spil,
ellers er det ligegyldigt med et dyrt grafikkort.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : condrup.eu

Dato : 04-10-06 01:41

> Ah, ja underholdning skal der jo til Jeg går ud fra det er 3D-spil,
> ellers er det ligegyldigt med et dyrt grafikkort.

> [...]

Ja, det er spil som Lord of The Rings Online og andre 3D :)