Asus junglen
Fra : Henrik

Dato : 30-09-06 18:18

Hej NG

Så er det på tide med en ny PC, processoren skal være Core 2 Duo. Det er jeg
ikke i tvivl om. Men når det kommer til bundkort er jeg på bar bund.

Asus har nogle kort med indbygget wireless accespoint, det synes jeg er
vældig smart da jeg også skal have en bærbar.

Herudover skal der helst være plads til to sata og to ata hdér.

Mht ram, vil jeg tro at 2x512 er rigeligt til en start, men der må meget
gerne være plads til 4 klodser.

Ser man på Asus´ danske side og klikker på 775 socket, får man en liste af
boards hvor der ud for tre er et duo 2 mærke'. Ser man på specifikationerne
af de øvrige, ser man at de også er duo 2 forberedte!! Mit spørgsmål er,
er "de tre" mere forberedte end de andre?

Hvilket Asus board kan i anbefale, jeg har lidt svært med at skelne dem fra
hinanden, og når jeg så søger f.eks. i edb priser finder jeg andre kort.

Udover disse "ting" vil jeg gerne have andre forslag, jeg spiller aldrig,
men har gerne flere programmer kørende på samme tid, Photoshop er nok det
mest krævende.

...eller måske er denne god nok

http://www.primetech.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2824

MVH

Onkel Henrik

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 30-09-06 22:49

> Hvilket Asus board kan i anbefale, jeg har lidt svært med at skelne dem fra
> hinanden, og når jeg så søger f.eks. i edb priser finder jeg andre kort.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209163

efter hvad jeg kan læse rundt omkring så skulle det her board været
noget af det bedste indtil videre, den har også mulighed for wireless osv.

-Mikael

Fra : Beeblebrox

Dato : 15-10-06 21:19

Mikael Antonsen wrote:
> efter hvad jeg kan læse rundt omkring så skulle det her board været
> noget af det bedste indtil videre, den har også mulighed for wireless osv.

Hvilken RAM skulle man i givet fald smide i for at opnå maximal hastighed?

Er det RAM med de 1066MHz som er bushastigheden (PC2-8500) eller er der
en divider-ting der gør at man ikke behøver at købe _så_ hurtig ram?

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>