ASUS A8N32SLI og tempmåling?
Fra : Sven

Dato : 29-09-06 22:33

`Hej.
Findes der et program som kan vise CPU-temp i en graf over f.eks de sidste
15 eller 30 minutter? Det kunne den gamle Probe til de første Nforce 4
chipsæt, men den vil ikke installere sig. Den nye Probe 2 kan vise alt, men
SVJV kun "her og nu", dvs ingen graf eller log eller andet.
Nogen med et bud på et sådan program? Eller som kan fortælle mig, hvordan
jeg får en graf frem i Probe 2?

Sven

Fra : Hans

Dato : 29-09-06 22:57

Sven wrote:
> [...]
> kan vise alt, men SVJV kun "her og nu", dvs ingen graf eller log
> eller andet. Nogen med et bud på et sådan program? Eller som kan fortælle

Løsningen er programmet Speedfan, og det kan samtidig styre både cpu- og
chassis-fan på dit bundkort.

http://www.almico.com/sfdownload.php

Sig lige til hvis du vil have configuationsfilen til dit bundkort.

Hans

Fra : Sven

Dato : 30-09-06 00:44

> http://www.almico.com/sfdownload.php

Tak for linket. Jeg undersøger med det samme.

> Sig lige til hvis du vil have configuationsfilen til dit bundkort.
>
> Hans

Ja tak, meget meget gerne!!! burgurne@gmail.com

Sven

Fra : Hans

Dato : 30-09-06 01:15

Sven wrote:

> Tak for linket. Jeg undersøger med det samme.

> Ja tak, meget meget gerne!!! burgurne@gmail.com

Email er sendt.

Hans

Fra : Nybro

Dato : 30-09-06 13:40

Har selv lige hentet programmet og vil lige høre hvad configuationsfilen
gør.

/Nybro

Fra : Hans

Dato : 30-09-06 14:14

Nybro wrote:

> Har selv lige hentet programmet og vil lige høre hvad
> configuationsfilen gør.

Den tilpasser sensoraflæsninger, blæserstyring og navngivning af enhederne,
men kan kun bruges til dette bundkort.

De to .cfg filer kan hentes her:

http://kvik.org/download/SpeedFan_A8N32.zip

Hans

Fra : Nybro

Dato : 30-09-06 16:03

> men kan kun bruges til dette bundkort.
>
> De to .cfg filer kan hentes her:

Hvor finder man filerne til andre kort... syntes ikke at jeg kunne finde det
på speedfans hjemmeside.

/nybro

Fra : Hans

Dato : 30-09-06 18:52

Nybro wrote:

> Hvor finder man filerne til andre kort... syntes ikke at jeg kunne
> finde det på speedfans hjemmeside.

Du skal først finde ud af om dit bundkort er understøttet, hvilket kan ses
her:

http://www.almico.com/forummotherboards.php

Er det understøttet installerer du SpeedFan, trykker på fanebladet "Info",
og nederst på siden finder du knappen "Get Config".

Herefter er det sådan set bare at følge anvisningerne på linket.

hans