Problemer med lyd (Biostar NF4-A9A
Fra : Sophus Nørgaard

Dato : 26-11-06 21:54

Hejsa!

Jeg har et Biostar NF4-A9A motherboard.
På motherboardet er der noget halløj hvor man kan tilslutte front audio
og jeg har både mikrofon indgang og lyd udgang i fronten.
Da jeg skulle koble front ud/ind-gangene til så sad der nogle jumpere
jeg var nød til at fjerne først, og jeg skrev ned hvor jumperne sad..
Men den seddel har jeg selvfølgelig fået smidt væk.

Problemet er så at nu virker mikrofonen ikke, og hvis jeg piller alle
stikkene ud igen virker ud/ind-gangene hverken i front eller bagi.

Mit kabel fra front har bl.a. tre ledningerne hvorpå der står "Mic-In",
"Mic-VCC", og "GND". På bundkortet er der bl.a:
1: Mic-in/Stereo Mic-in R
2: Ground
3: Stereo Mic-in L
4: Audio Power

Jeg har prøvet at tilslutte det således:
Mic-In -> 1
Mic-VCC -> 4
GND -> 2
og også:
Mic-In -> 3
Mic-VCC -> 4
GND -> 2

og i ingen af tilfældende har mikrofonen virket.

Manualen til motherboardet kan findes her:
http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_939/nf4-a9a/m_nf4-a9a.exe

Denne post er postet i dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.bundkort

--
Sophus Nørgaard