Hjemmebyg til 15000 +/-
Fra : Autocadster

Dato : 23-11-06 16:07

Skal være med noget a'la denne config

Tower (pænt da det skal stå i stuen) med kraftig lydløs psu
AMD Athlon 64 4000+ med lydløs køler
Godt mobo (men hvilket)
2Gb ram
1x200gb sata til styresystem m.m. "anti støjophæng"
1x200gb sata til diverse "anti støjophæng"
4x300gb sata diske til lager "anti støjophæng"
2x DVD brændere
256mb grafikkort (men hvilket)
Bluetooth
Trådløst netværk

Det hele skal være max lydløst og fylde så lidt som muligt, da den skal
stå i stuen...

Råd og vejledning ønskes

Autocadster / 2620

Fra : JK

Dato : 23-11-06 22:05

On Thu, 23 Nov 2006 16:06:34 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

> [...]
>Bluetooth
>Trådløst netværk
>
>Det hele skal være max lydløst og fylde så lidt som muligt, da den skal

Man bliver helt træt !

men prisen er altså gal. Del med 2.

For en 4000+ koster ingenting. Køb en X2 4600+ for 1800 kr.

MB: abit AN9-32x eller KN9 ultra eller KN9 SLI.

Ram: DDR2 2 x 1GB pc6400

Kabinet: noget dyrt og kompromisløst, f.eks. Noise Control ?
eller Antec ?

CPU køler: Skythe Infinity m. 120 mm blæser:

Fra : Autocadster

Dato : 26-11-06 00:45

JK har bragt dette til os:

> men prisen er altså gal. Del med 2.

For alle de diske + grafik + ram + cpu + psu + tower + 2xdvd + diverse
?

> [...]

> MB: abit AN9-32x eller KN9 ultra eller KN9 SLI.

> Ram: DDR2 2 x 1GB pc6400

> Kabinet: noget dyrt og kompromisløst, f.eks. Noise Control ?

Overvejer dette men det skulle helst være et sort kabinet
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=20078

> CPU køler: Skythe Infinity m. 120 mm blæser:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=222879

Må kunne gøres mere støjsvag

Autocadster / 2620

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-06 15:54

Voldsomt meget til OS medmindre du skal kunne boote mellem "mange"
forskellige OS

Hvad skal den første 200 gøre godt for ?
Hvorfor ikke bare 3x750GB i raid5 til data og så en lille 10000rpm disk til
OS ?

Mhs til kabinet: Hvem var der lavede det dobbeltbredde tower med heatpipes
til køling af det meste og så store kølerer på kabinetsiderne ?

> Præcis glemte lige at der skulle være et max godt tv-kort i, jeg
> skal kunne optage 3-4 ting af gangen...

Hmm så er Raid måske ikke nødvendigt alligevel hvis det primært er TV der
kommre til at fylde ....

Men generelt er hauppauge ikke et skidt valg. Skal det være til analog eller
dvb-s/c/t ?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-11-06 17:02

Autocadster wrote:
> 1x200gb sata til styresystem m.m. "anti støjophæng"
> 1x200gb sata til diverse "anti støjophæng"
> 4x300gb sata diske til lager "anti støjophæng"

Må man af ren nysgerrighed spørge om hvad du skal bruge al det plads til?
(Udover det jeg selvfølgelig kan læse ;))

Søren

Fra : Autocadster

Dato : 25-11-06 17:38

Søren Nielsen forklarede den 25-11-2006:

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-11-06 13:19

Autocadster wrote:
> Søren Nielsen forklarede den 25-11-2006:

> Præcis glemte lige at der skulle være et max godt tv-kort i, jeg
> skal kunne optage 3-4 ting af gangen...

Så skal du vel have 3-4 tv kort i af gangen. Hvert tv-kort kan jo kun
syncronisere en kanal. af gangen.

Med 6 HDD i maskinen bliver dit største problem varmeudvikling.
Varmeudvikling betyder blæsere hvilket betyder støj.Kunsten ved at
lave en god HTPC er at lære at begrænse sig til det nødvendige
hardware og ikke nødvendigvis købe toppen af poppen. Hvis du virkelig
har brug for 1,7 TB data, så vil jeg da anbefale at du køber en
intern HDD på de nødvendige GB til system og programmer og så
flytter de resterende ud i en ekstern firewire eller USB HDD du kan
gemme væk i et skab.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Autocadster

Dato : 28-11-06 20:50

Lars Hoffmann tastede følgende:

> [...]

> intern HDD på de nødvendige GB til system og programmer og så
> flytter de resterende ud i en ekstern firewire eller USB HDD du kan

Hele systemet skal netop stå i et skab i gangen, som ud over 15cm væg
er lige bag vores lcd skærm...

Autocadster / 2620

Fra : Khawk

Dato : 09-12-06 10:40

> Præcis glemte lige at der skulle være et max godt tv-kort i, jeg
> skal kunne optage 3-4 ting af gangen...

Så skal du vel have 3-4 tv kort i af gangen. Hvert tv-kort kan jo kun
syncronisere en kanal. af gangen.

alternativt kan du bruge 2 tv-kort med 2 tunere hver

[...]

Meddet budget der er lagt op til ville jeg hellere bruge en NAS som lager.

mvh
Kim