Anbefaling af farvelaser
Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-11-06 17:50

Jeg overvejer at anskaffe en laserprinter, der kan udskrive i farver. Jeg
har ikke det helt store printbehov, og jeg har i forvejen en udmærket HP
Photosmart til billedudskrivning så det drejer sig vel mest om, hvorvidt
laserprinteren kan udskrive klare farver i ensfarvet. Er de billige af dem
pengene værd? Jeg vil højst ofre 2-2500 kr på det.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-11-06 22:23

Ole Axelsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> det drejer sig vel mest om, hvorvidt laserprinteren kan
> udskrive klare farver i ensfarvet. Er de billige af dem
> pengene værd? Jeg vil højst ofre 2-2500 kr på det.

De billige er OK - men det er IKKE fotokvalitet - der er blæk
printere stadig overlegne hvad angår pris/foto kvalitet.

Men til tryksager og den slags i farve, der printer de OK.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 20-11-06 22:42

Hej Ole

> ensfarvet. Er de billige af dem pengene værd? Jeg vil højst ofre
> 2-2500 kr på det.

De fleste klare de krav du beskriver, men kik på hvad det koster
at holde dem med toner, det betyder på længere sigt mere end
indkøbsprisen.

--
Mvh Max

Fra : Henning

Dato : 20-11-06 22:41

On Mon, 20 Nov 2006 17:50:25 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:

> [...]
>laserprinteren kan udskrive klare farver i ensfarvet. Er de billige af dem
>pengene værd? Jeg vil højst ofre 2-2500 kr på det.

HP 2600N - perfekt til hjemmebrug, som en af de få kommer den med
fyldte toner-patroner Lige til at sætte på netværket, klar på 30
sekunder.

Fra : Holst

Dato : 20-11-06 22:51

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> laserprinteren kan udskrive klare farver i ensfarvet. Er de billige af dem
> pengene værd? Jeg vil højst ofre 2-2500 kr på det.

Jeg købte for et års tid siden en HP Color Laserjet 2600N, som burde
opfylde dine krav. Det er helt klart en lavprisprinter, og du skal ikke
forvente et resultat i fotokvalitet. Men den var ganske effektiv og
brugbar, hvis man som jeg har behov for at udskrive kort fra for
eksempel dgs.dk og lignende. Og jeg fik da også lavet et par nydelige
covere til at par cd'ere med billeder.

Den var lynende hurtig at installere, og den har indbygget printserver,
så den kan sættes direkte på dit net. Det var helt vildt fedt at kunne
side henne i sofaen med den bærbare på skødet og surfe trådløst og
planlægge weekendens rejse - og henne fra sofaen kunne udskrive de kort,
man skal bruge.

Min printer havde desværre en lille defekt, der gjorde, at den lavede
nogle "skygger" i de yderste venstre 4 cm af papiret eller så, så den
røg efter at halvt år tid til reparation (da det kun var de yderste 4 cm
og det er fuldstændigt ligegyldigt om, der er nogle småskygger på et
kort, skete det først efter et halvt års tid). Og da butikken efter et
par måneder med gentagne løfter om snarlig opdukken endnu ikke formåede
at levere printeren retur til mig, så hævede jeg købet. Jeg har lige
siden haft planer om at købe en ny af slagsen, for jeg savner den.

Men det er et stort skrummel, men det er vist meget normalt med
farvelaserprintere.