NetGear SC101 storage-boks
Fra : John Doe

Dato : 20-11-06 14:49

Hej gruppe,

Overvejer at købe noget netværksplads, så hjemmet har et par bærbare og
nogle stationære. Et netværksdrev ville være perfekt, så har kigget lidt
på NetGear SC101.

Den så ideel ud og var liiiige ved at trykke "køb" i netbutikken, men
lavede alligevel lige en søgning på google efter reviews.

Udover blandede reviews faldt jeg over citatet:

- det gør mine maskiner. Deres normale boot-drev er en SATA disk.

Er der nogle af Jer der har en SC101 - er den noget værd? Noget I kan
anbefale? Eller kan I anbefale en anden "netværksdisk", gerne én der
understøtter RAID 0/1 ?

Mvh,
Anders

Fra : Henning

Dato : 20-11-06 22:38

On Mon, 20 Nov 2006 14:49:12 +0100, John Doe <not@existi.ng> wrote:

> [...]
>
>Udover blandede reviews faldt jeg over citatet:
>
> - det gør mine maskiner. Deres normale boot-drev er en SATA disk.

Det har jo intet med hinanden at gøre? Du vil mappe et netdrev på din
Windows-maskine, om boxen bruger ATA, SATA, fiber eller scsi er da
bedøvende ligegyldigt?

Fra : John Doe

Dato : 20-11-06 22:48

Henning skrev:

> Det har jo intet med hinanden at gøre? Du vil mappe et netdrev på din
> Windows-maskine, om boxen bruger ATA, SATA, fiber eller scsi er da
> bedøvende ligegyldigt?

Det er nemlig rigtig - pisse ligegyldigt. Bortset fra at man installerer
et program fra leverandøren i det her tilfælde der laver noget
lokalt-drev-over-TCP/IP-agtigt noget, vha deres egen lorte software.
Den har så nogle issues med maskiner der samtidig bruger SATA, af en
eller anden grund.

Men - har nogen erfaring med SC-101'eren? Eller andre NAS-løsninger med
RAID 0/1?

/a

Fra : Claus Albæk

Dato : 21-11-06 15:02

John Doe wrote:

> [...]
> eller anden grund.
>
> Men - har nogen erfaring med SC-101'eren? Eller andre NAS-løsninger med

Lad være med at købe det lort, der er for ringe køling... det er en
brødrioster og de vil riste dine diske hen ad en kant.

Fra : John Doe

Dato : 21-11-06 16:11

Claus Albæk skrev:
> Lad være med at købe det lort, der er for ringe køling... det er en
> brødrioster og de vil riste dine diske hen ad en kant.

Det er da klar besked. Hvad vil du anbefale istedet, så?

/a

Fra : Claus Albæk

Dato : 21-11-06 18:46

John Doe wrote:

> Det er da klar besked. Hvad vil du anbefale istedet, så?
>
> /a

Ingen idé desværre. jeg handlede nogle Maxtor Shared Storage Plus
istedet, de er udemærkede, men noget langsomme efterhånden...
Jeg endte med at lave en Via Epia maskine i en skostørrelses størrelse
kabinet med en coolmaster blæserramme i den ene ende. pt. er der 1.2 TB
og en mail/web/net server i hvad der fylder ca. en skokasse.
prisen for epia halløjet kan klares for noget der ligner den Netgear
boks der hvis ikke jeg husker helt galt... så hvis man gider bruge lidt
tid på det kan det gøres med bedre og med flere muligheder bagefter.