Aktiv harddisk
Fra : T.

Dato : 19-11-06 09:30

Hej gruppe

Jeg har lige sat en ekstra harddisk i min PC, den står som aktiv og mit "C
drev" står som system.
Er der noget forkert i det eller skal jeg flytte lusen der sidder på
bagsiden.

På forhånd tak for et svar.

Hilsen

Fra : KH

Dato : 19-11-06 09:48

> Er der noget forkert i det eller skal jeg flytte lusen der sidder på
> bagsiden.

Den skal stå som "slave".

Mvh

KH

Fra : Mads

Dato : 19-11-06 10:24

On Sun, 19 Nov 2006 09:47:35 +0100, "KH" <de@de.de> wrote:

>Den skal stå som "slave".

Det kommer da virkelig an på hvilken controller den nye disk
sidder på og hvordan den gamle disk er "jumpet".
Hvis det er 2 IDE enheder på samme controller skal de sidde
som Master og Slave, eller begge som Cable Select hvor det
er placeringen på kablet der bestemmer hvilken disk der er
Master disken.
Hvis de 2 diske sidde på hver sin controller bør de begge
være sat til Master.

Fra : KH

Dato : 19-11-06 10:29

> Det kommer da virkelig an på hvilken controller den nye disk
> sidder på og hvordan den gamle disk er "jumpet".

Korrekt!!

Jeg tog bare standart versionen

Fra : Mads

Dato : 19-11-06 11:45

On Sun, 19 Nov 2006 10:28:32 +0100, "KH" <de@de.de> wrote:

>Korrekt!!
>
>Jeg tog bare standart versionen

Ja, det kunne jeg godt se.

Det er bare farligt at antage at andre folk automatisk
samler deres hardware efter "standarden". Jeg har
set utallige eksempler på det modsatte, f.eks. nogen
der blander Master/Slave med Cable Select hvilket
kan give nogen besynderlige problemer.

mvh Mads

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-11-06 15:39

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
[klip]

> Hvis de 2 diske sidde på hver sin controller bør de begge
> være sat til Master.

Kan det ikke være lige meget? Jeg har da før sat den ene til slave og den
anden til master.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Kim

Dato : 19-11-06 12:20

On Sun, 19 Nov 2006 09:30:10 +0100, "T." <norling@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har lige sat en ekstra harddisk i min PC, den står som aktiv og mit "C
>drev" står som system.
>Er der noget forkert i det eller skal jeg flytte lusen der sidder på
>bagsiden.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim