Computer kan ikke starte med internetforbi~
Fra : Vinther

Dato : 18-11-06 20:19

Hej i gruppen.

Jeg har før været på banen med at min computer genstartede umotiveret.
Som sagt genstartede den, men her til slut kom der et nyt problem,- Den
kunne ikke starte ordentligt hvis kablet fra ADSL modemet var sat til! Ja,-
det lyder mystisk, men ikke desto mindre er det sandt. Hvis jeg tog kablet
fra, startede den uden problemer. Hvis kablet var i og jeg trykkede på
knappen, skete der intet med det samme,- så gik jeg f.eks. et smut ud i
køkkenet,--- og så kunne den finde på at starte af sig selv lidt efter, men
kom aldrig rigtig igang. Igen tog jeg kablet fra modemet fra og startede på
ny,--igen uden problemer..
Ok,- tænkte jeg, der er noget galt med netkortet,- jeg havde et andet (nyt)
liggende og det skiftede jeg til. Koblede skærm, mus,tastatur og strøm til
og var nu spændt......... Stadigvæk det samme!
Kan det tænkes at der er sket noget med bundkortet i forbindelse med
lynnedslag vi havde for en del måneder siden? Efterfølgende skiftede jeg
strømforsyning, netkort og modem. Den har ellers kørt lige siden, bortset
fra at den her til slut begyndte at genstarte umotiveret.
Nå,- men nu kommer den til "De store computers evige jagtmarker",- ny Dual
Core 3,0 GHz med 1024 MB ram er indkøbt og bliver sat i drift i morgen, men
jeg var bare nysgerrig om der var en eller anden som kunne svare på
ovenstående. Den nåede at blive 4 år.

Hilsen
Per

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-11-06 21:45

Hej Vinther, du skrev i dk.edb.hardware:

> Den kunne ikke starte ordentligt hvis kablet fra ADSL modemet var
> sat til! Ja,- det lyder mystisk, men ikke desto mindre er det
> sandt. Hvis jeg tog kablet fra, startede den uden problemer.

Har du prøvet med et andet kabel pc<->modem?

Kabler kan nemt få noget kortslutning e.l., specielt når det er så små,
tætte kontakter som i netop ovennævnte type. Og forskellige grunde kan
fejl i lige netop dette kabel til tider medføre de besynderligste
hændelser.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Vinther2

Dato : 19-11-06 17:17

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tætte kontakter som i netop ovennævnte type. Og forskellige grunde kan
> fejl i lige netop dette kabel til tider medføre de besynderligste

Ja,- jeg har prøvet med anden computer og her var der ingen problemer!
Bundkort?

Fra : JK

Dato : 19-11-06 21:26

On Sun, 19 Nov 2006 17:16:31 +0100, "Vinther2"
<persletdette@winther.mail.dk> wrote:

>"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

>Ja,- jeg har prøvet med anden computer og her var der ingen problemer!
>Bundkort?

Har du prøvet at reinstallere windows ? (software fejl).

mvh

John